موفقیت

اگر می‌خواهید مدیر موثری باشید

هدف‌گذاری درست و شفاف برای خود و کارکنان از اولین گام‌هایی است که هر مدیر موفقی باید آن را انجام دهد. حداکثرسازی سود، به حداقل رساندن ریسک‌ها و مخاطرات و رعایت اصول اخلاقی در کار و توجه به مسوولیت اجتماعی می‌تواند از اهداف بنیادین هر مدیری به حساب آید.
اگر می‌خواهید مدیر موثری باشید
برای تغییر استراتژی ابتدا طرز فکر خود را عوض کنید

شرکت هواپیمایی ساوث‌وست (Southwest Airlines) برای بیش از ۴۰ سال، یک نیروی مخل در صنعت هواپیمایی بوده و توانسته یک طبقه‌بندی کاملا جدید ایجاد کند و به رکورد سودآوری در ۴۳ سال پیاپی برسد.
برای تغییر استراتژی ابتدا طرز فکر خود را عوض کنید
درک رفتار مشتری و بازاریابی با موبایل

۴ عامل باعث رشد و کاربرد بیشتر موبایل در جوامع شد که از این قرار هستند: ظهور دستگاه‌های هوشمندتر، نرم‌افزارهای هوشمندتر، ارتباطات سریع‌تر و مدل‌های قیمت‌گذاری دست‌یافتنی.
درک رفتار مشتری و بازاریابی با موبایل
ویژگی‌های مهم «مدیر ارتباط با سرمایه‌گذاران»

همان‌طور که در یک شرکت، به‌خصوص یک مجموعه بزرگ، نمی‌توان واحد مالی یا بازاریابی را نادیده گرفت، امروز بسیاری از شرکت‌ها به همان اندازه به واحد ارتباط با سرمایه‌گذاران نیز اهمیت می‌دهند.
ویژگی‌های مهم «مدیر ارتباط با سرمایه‌گذاران»
آیا کنسل کردن مصاحبه یک رفتار غیرحرفه‌ای است؟

تصمیم‌گیری و گزینش نیرو یک معادله دو مجهوله نیست. گزینش، یک فرآیند پیچیده است که نیازمند زمان و تامل است.
آیا کنسل کردن مصاحبه یک رفتار غیرحرفه‌ای است؟
اگر بیل گیتس جوان می‌شد چه رشته‌هایی را می‌خواند؟

موسس مایکروسافت در حساب کاربری توییتر خود توصیه‌هایی را اعلام کرد مبنی بر این که اگر امروز دانشجو بود چه رشته‌هایی را پیش می‌گرفت.
اگر بیل گیتس جوان می‌شد چه رشته‌هایی را می‌خواند؟
چرا جابه‌جایی کارکنان در استارت‌آپ شما زیاد است؟

متقاضیانی که برای فعالیت در استارت‌آپ‌ها هجوم می‌آورند، عموما ریسک پذیرانی‌اند که خواهان تاثیرگذاری بر دیگران هستند و تمرکز اصلی آنان روی رشد سریع است. از آنجا که استارت‌آپ‌های موفق مراحل مختلفی را در روند رشد خود طی می‌کنند، نوع افرادی که به مشارکت در یک مرحله علاقه نشان می‌دهند با افراد علاقه‌مند به مرحله بعد متفاوت است.
چرا جابه‌جایی کارکنان در استارت‌آپ شما زیاد است؟
محیط روانی مناسبی برای کارکنانتان ایجاد کنید

باید دانست که هنجارها به تنهایی نمی‌توانند یک محیط روانی مطلوب کامل را به وجود آورند و در این میان باید از عوامل دیگری همچون سیستم پاداش‌دهی در سازمان و منش و رفتار مدیریتی شما به‌عنوان یک مدیر نیز کمک گرفت.
محیط روانی مناسبی برای کارکنانتان ایجاد کنید
افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری با تحلیل دیجیتال

در سال ۲۰۱۶ حدود ۶/ ۱۷ میلیارد ابزار مختلف به اینترنت متصل شدند. تا سال ۲۰۲۵ این رقم به حدود ۸۰ میلیارد خواهد رسید؛ یعنی رشدی با سرعت ۱۵۲ هزار در دقیقه. مطمئنا دشواری موجود این است که از این پیشرفت‌های تکنولوژیک سریع به شیوه‌هایی که به پیشرفت عملکرد قابل مقایسه می‌انجامد، بیشترین بهره را ببریم.
افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری با تحلیل دیجیتال
۹ ویژگی شما را تبدیل به مدیر موفق می‌کند/ متهم نمی‌کند ، تهمت نمی‌زند،‌ تخریب نمی‌کند و...

شما یک مدیر موفق را از دیگران متمایز می‌کنید؟ حالا فرقی نمی‌کند این مدیر یک موسس فرهنگی ، یک سرپرست اجتماعی ، سرمایه گذار یا یک سیاستمدار باشد. در بخش خصوصی فعالیت کند یا در سیستم دولتی حضور داشته باشد.
۹ ویژگی شما را تبدیل به مدیر موفق می‌کند/ متهم نمی‌کند ، تهمت نمی‌زند،‌ تخریب نمی‌کند و...
رئیس‌تان را برای دورکاری متقاعد کنید

امروزه تعداد افرادی که دور کاری می‏کنند رو به افزایش است و بسیاری از آنها معتقدند که این کار بهره‏وری و رضایت آنها را بهبود می‏بخشد و در عین حال زمان و پول آنها را ذخیره می‏کند. اگر شما هر روز به یک دفتر کار در حال رفت‏و‏آمد هستید، اما بخواهید بر یک مبنای هفتگی در جای دیگری کار خود را انجام دهید، چگونه می‏توانید رئیس‏تان را متقاعد به انجام این کار کنید؟ از چه استدلال‏ها و شواهدی باید استفاده کنید؟
رئیس‌تان را برای دورکاری متقاعد کنید
چرا باید روش قدیمی رزومه‏ نویسی را کنار بگذاریم؟

مدتی است که استفاده از عبارت Corporate Zombie یا زامبی اداری در عرصه کسب‏ وکار رایج شده است. زامبی اداری، کارمندی است که هرگز سوال نمی‏کند، به دنبال راه ‏حل‏های جدید یا جایگزین نمی‏گردد و برای حل مشکلات از همان فرمول‏ های قدیمی استفاده می‏کند.
چرا باید روش قدیمی رزومه‏ نویسی را کنار بگذاریم؟
اهمیت واحد ارتباط با سرمایه‌گذاران و انتخاب مدیر آن

تاکنون به اهمیت وجود یک گروه متخصص برای ایجاد ارتباط میان مدیران شرکت و سرمایه‌گذاران پی برده‌ایم. در طول این مقالات ساختار و فعالیت‌های چنین گروهی را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد. به‌طور خلاصه اشاره کردیم که تخصص افراد این گروه با آنچه در بخش ارتباط عمومی یک مجموعه صورت می‌پذیرد، متفاوت است.
اهمیت واحد ارتباط با سرمایه‌گذاران و انتخاب مدیر آن
رهبری ناب، آن سوی تفکر ناب

تفاوت‌های بزرگ در رهبری‏ سازمان‌ها مهم‌ترین مولفه در موفقیت یا عدم موفقیت آنها است. نقش رهبری با موفقیت سازمان‌ها نسبت مستقیم و البته بی‌بدیلی پیدا کرده است‏ و کارآمدی یا ناکارآمدی آنها‏ را در تفاوت‌های ریشه‌ای شیوه‌های رهبری‏ باید دانست. پژوهشگران معتقدند رهبری سازمان تاثیری به مراتب پررنگ‌تر از گذشته در فضای کسب‌وکار فعلی دارد.
رهبری ناب، آن سوی تفکر ناب
۵ شرکت فناوری با بیشترین حقوق کارآموزی کدامند؟

امسال غول‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه پذیرش کارآموزان بوده‌اند. کارآموزی یک پتانسیل بالقوه در زمینه شغلی هنگام اشتغال به تحصیل و بعد از فارغ‌التحصیلی است و امروزه شرکت‌های فناوری از آن به عنوان یک راهکار کارآمد در زمینه جذب استعدادهای جوان استفاده می‌کنند.
۵ شرکت فناوری با بیشترین حقوق کارآموزی کدامند؟
به عصر «مشتریان متصل» خوش آمدید

مشتریان همواره در تحول و تکامل هستند و مشتری آینده با مشتری امروز کاملا متفاوت است. تکامل، واکنش اجتناب‌ناپذیر ما در برابر تغییراتی است که هر لحظه و هر روز پیرامون ما رخ می‌دهد. امروزه بر همه بازاریابان روشن شده است که برندها و فرآیند برندسازی بیش از پیش مشتری‌محور شده‌اند.
به عصر «مشتریان متصل» خوش آمدید
واحدهای منابع انسانی چگونه می‌توانند ارزش‌آفرین باشند؟

اقدامات شما در منابع انسانی (مثل تجزیه و تحلیل شغل، مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه و...) چه ارزشی برای چه کسانی تولید می‌کند؟ آیا می‌توانید به‌طور شفاف تشریح کنید که این اقدامات چه ارزش‌هایی برای چه کسانی تولید می‌کند؟ اگر مدیرعامل از شما بپرسد این اقدامات به چه دردی می‌خورد و نتیجه آنها چیست، آیا پاسخ قانع کننده‌ای دارید؟
واحدهای منابع انسانی چگونه می‌توانند ارزش‌آفرین باشند؟
شرکت نسبی چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

شرکت نسبی برابر با قانون تجارت، شرکتی است که برای امور تجارتی تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و مسوولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته است.
شرکت نسبی چیست و چه خصوصیاتی دارد؟
نگذارید کارکنان تان به راحتی شرکت را ترک کنند رعایت قوانین

بسیاری از مدیران تازه کار و کم تجربه فکر می‌کنند که نباید بسیاری از مسائل را با کارکنان در میان گذاشت و در مورد مسائل مختلف اقدام به شفاف‌سازی کرد. از سویی دیگر مدیران کم تجربه فکر می‌کنند که رعایت قوانین و مقررات فقط مختص کارکنان و زیردستان است و قرار نیست خود مدیران به رعایت قوانین پایبند باشند.
نگذارید کارکنان تان به راحتی شرکت را ترک کنند رعایت قوانین
داستان موفقیت و احیای مجدد شرکت لگو

توسعه و احیای مجدد شرکت لگو، یکی از مشهورترین داستان‏ های دنیای کسب ‏وکار قرن حاضر است. لگو در سال ۲۰۰۴ میلادی قربانی گسترش بیش از اندازه و تضعیف برند شده و تا آستانه ورشکستگی پیش رفت، تا اینکه Jørgen Knudstorp، به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. او که یک استاد دانشگاه و مشاوری ۳۵ ساله بود به سرعت به عنوان فردی که مهم‎ترین نقش را در احیای کسب‏ وکار لگو داشت، به شهرت رسید.
داستان موفقیت و احیای مجدد شرکت لگو
بیشتر