آموزش مدیریت و بازاریابی

خرید یکپارچه با تحلیل داده و بازنگری در ۵P بازاریابی

تجزیه و تحلیل نسل جدید داده‌ها به خرده‌فروشان این امکان را می‌دهد که ترکیب بهینه‌ای از ۵ پی بازاریابی را تعیین کنند و کسب‌وکار تولیدکننده-محور را به مدلی با محوریت مشتری تغییر دهند.
خرید یکپارچه با تحلیل داده و بازنگری در ۵P بازاریابی
دو رویکرد در برنامه‌های وفاداری کسب‌وکارها

شرکت شما از کدام دسته است؟ دوست دارید اعضای برنامه وفاداری شما، بیشتر امتیازات خود را برای جوایز بهتر جمع کنند یا نه؟! دوست دارید در لحظه از امتیازات خود استفاده کنند؟ کدام‌یک؟
دو رویکرد در برنامه‌های وفاداری کسب‌وکارها
انواع شیوه بازاریابی/ بحران رکود و اهمیت شیوه‌های بازاریابی متنوع

رکود وضعیتی بسیار اسفناک‏ برای هر اقتصادی است؛ شرایطی که‏ در آن تقاضا برای کالا و خدمات، به شکل معنی‌داری کاهش می‌یابد‏ و شرکت‌ها با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. بیشترین خروج از ‏کسب‏وکار‏ در این دوره‏ رقم می‌خورد‏ و ورشکستگی‌ها و بیکاری به شکل تصاعدی بالا می‌رود. از سوی دیگر، مشتریان با تغییر شرایط اقتصادی رفتار خرید خود را تغییر می‌دهند و این بازاریابان هستند که اگر به دنبال موفقیت شرکت در هر دو دوره هستند باید رویکردهای فروش خود را تغییر دهند.‏ ‏
 انواع شیوه بازاریابی/ بحران رکود و اهمیت شیوه‌های بازاریابی متنوع
تطبیق نیازهای بعدی مشتری از طریق بازسازی «پرسونا»

استفاده از پرسونا‌ در چارچوب طراحی تفکر شما مهم است؛ اما آیا نتایج آن نیز رضایت‌بخش و واضح است؟
تطبیق نیازهای بعدی مشتری از طریق بازسازی «پرسونا»
پژوهش بازار یا تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) چیست؟

مصداق بارز پژوهش بازار یا تحقیقات بازاریابی (Marketing Research)، آن ضرب المثل معروف است که می‌گوید: «بی گدار به آب نزن!».
پژوهش بازار یا تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) چیست؟
تحلیل SWOT چیست؟ چه زمانی و چگونه از آن استفاده کنیم؟

معمولا برای تحلیل SWOT، جدولی ۴ ستونه و ۴ ردیفه درست می‌کنیم؛ سپس نقاط ضعف و قدرت، و فرصت ها و تهدیدها را در برابر هم (جهت مقایسه) قرار می‌دهیم.
تحلیل SWOT چیست؟ چه زمانی و چگونه از آن استفاده کنیم؟
چابک‌سازی فرآیندهای مدیریت پروژه با الگو برداری از فرد بندباز

چابک‌سازی در بستر مدیریت پروژه مقبول صورت می‌گیرد. با به‌کارگیری شاخص‌های پنجگانه این مدل تحقیق که عبارت بودند از قابلیت تشخیص، بلوغ، انطباق‌پذیری، شایستگی و سرعت روی فرآیند‌های مدیریت پروژه مقبول سازمان، افزایش چابکی قابل انتظار است.
چابک‌سازی فرآیندهای مدیریت پروژه با الگو برداری از فرد بندباز
بازاریابی کارآفرینانه چیست؟

بازاریابی کارآفرینانه همان‌گونه که از نامش پیدا است حاصل پیوند دو مفهوم بازاریابی و کارآفرینی است.
بازاریابی کارآفرینانه چیست؟
طرح کسب و کار (BUSINESS PLAN) چیست؟

کسی که به طرح کسب و کار نیاز ندارد، کسی‌ست که اصلا کسب و کاری ندارد! در واقع، هر کسی که بخواهد کسب و کاری را شروع کند یا گسترش بدهد، قرار است مقداری (کم یا زیاد) هزینه، وقت و انرژی را برای آن صرف کند و قطعا این فرد به یک طرح کسب و کار نیاز پیدا خواهد کرد.
طرح کسب و کار (BUSINESS PLAN) چیست؟
کاربردهای تلفن همراه در تحقیقات بازاریابی

استفاده از این فناوری در سامانه‌های تحقیقات بازار دیجیتال می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها و تسهیل امور، به ارتقای سرعت و صحت تحقیقات بازاریابی کمک کند.
کاربردهای تلفن همراه در تحقیقات بازاریابی
۶ ویژگی یک بنگاه ورشکسته طبق قانون در ایران

این روزها بنگاه‌های بسیاری اعم از صندوق‌ها و موسسات مالی اعتباری دچار ورشکستگی پنهان شده‌اند و اما ویژگی‌های اصلی یک بنگاه ورشکسته کدام است؟
۶ ویژگی یک بنگاه ورشکسته طبق قانون در ایران
هوش تجاری چگونه کار می کند؟

ابزارهای هوش تجاری در مقایسه با ابزارهای توسعه برنامه های کاربردی جوانتر هستند در نتیجه براساس نیاز کاربران و تغییرات سازمانها، آنها نیز دستخوش تغییر و تحول میشوند، علاوه بر آن تعداد شرکتهایی که تجربه استفاده از یک ابزار خاص را دارند زیاد نیست، این دلائل باعث میگردد متقاضیان استقرار هوش تجاری با چالشهای متعددی در این زمینه مواجه گردند.
هوش تجاری چگونه کار می کند؟
کاربردی کردن الگوهای مدل کسب‌وکار

الگوها به شما در فهمیدن پویایی مدل کسب‌وکار واستفاده از آن به‌عنوان منبع الهام بخش برای کارتان کمک می‌کند.
کاربردی کردن الگوهای مدل کسب‌وکار
پیمان مدیریت چیست (Management Contracting) ؟

مدیریت پیمان یا MC همان طور که از نامش بر می آید، روشی است که در آن کارفرما، یک شرکت یا یک شخص را تعیین می کند تا مدیریت اجرای پروژه را بر عهده بگیرد.
پیمان مدیریت چیست (Management Contracting) ؟
بازاریابی کانال همه‌کاره (Omni-Channel Marketing) چیست؟

در دنیای پر هیاهوی امروز که تمامی ما در برابر انبوهی از تبلیغات، محصولات و انتخاب‌های گوناگون قرار گرفته‌ایم، شرکتی که بتواند با استفاده از تمامی کانال‌های ارتباطی، در کمترین زمان ممکن در هر زمان و مکانی پاسخگوی خواسته‌ها و حتی آرزوهای مشتریان خود باشد، موفق خواهد بود.
بازاریابی کانال همه‌کاره (Omni-Channel Marketing) چیست؟
انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی (+مثال)

مشتریان، مدیر بازاریابی را کسی می دانند که وظیفه اولیه او ایجاد تقاضا برای محصولات سازمان است. اما این یکی از انواع وظایف او می باشد و وظایف دیگری نیز بر عهده او قرار دارند که شامل منظم کردن سطح تقاضا و زمانبندی آن و ارائه مشخصات تقاضا برای دستیابی به اهداف سازمان است. بعبارت ساده تر مدیریت بازاریابی مدیریت تقاضاست.
انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی (+مثال)
همه چیز درباره رایانش ابری یا Cloud Computing

رایانش ابری یا Cloud Computing به بیانی ساده، به معنای ذخیره و دستیابی به داده‌ها و برنامه‌ها از طریق اینترنت به جای استفاده از هارد درایوهای کامپیوتری است.
همه چیز درباره رایانش ابری یا Cloud Computing
ابزار آمیخته بازاریابی ( ۴p بازاریابی) چیست؟

ابزار آمیخته بازاریابی، ابزاری قدرتمند است که اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها از طریق آن استراتژی‌های محصول یا خدمت خود را تهیه و تدوین می‌کنند.
ابزار آمیخته بازاریابی ( ۴p بازاریابی) چیست؟
تفاوت BPM و ‌BPMS و BPMN چیست؟

جامعیت مفهوم BPM نسبت به BPMS و همچنین BPMS نسبت به BPMN به خوبی قابل درک است.
تفاوت BPM و ‌BPMS و BPMN چیست؟
سبک‌های مدیریتی لیکرت چیست؟ (+انواع آن)

یکی از مفاهیم بنیادین سرآمدی هر سازمان توسعه و مشارکت منابع انسانی یا به عبارت دیگر موفقیت از طریق کارکنان است. منافع و اقتدار سازمان به کارکنان آن به‌عنوان یکی از ذی‌نفعان اصلی و کلیدی گره‌خورده است. مشارکت کارکنان مزایای مهمی برای سازمان به ارمغان می‌آورد؛ تسهیم مالکیت اهداف سازمانی، همراهی کارکنانی متعهد، وفادار و راغب به کار، دستیابی به حداکثر میزان سطح عملکرد از جمله مهم‌ترین این مزایا هستند. در این نوشتار مدیریت مشارکتی به‌عنوان ابزاری جهت افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت زندگی کاری معرفی می‌شود.
سبک‌های مدیریتی لیکرت چیست؟ (+انواع آن)
بیشتر