یک مدیر خوب چگونه اشتباهش را می‌پذیرد

اشتباهات می‌توانند ناگهانی و بسیار بی‌رحمانه بروز کنند و این امری بدیهی است.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، به نقل از مجله گردشگری الی‌گشت: شرکت‌ها گاهی دچار اشتباه می‌شوند، از خطاهای کوچک هنگام تولید تا خطای عظیمی مانند فاجعه هسته‌ای فوکوشیما.

 

کسب و کارها به این واکنش‌های منفی جواب‌های مختلفی می‌دهند. بعضی از آنها با بازنگری اصولی در فرآیندهای تولید یا سرمایه‌گذاری‌های جایگزین در تحقیق و توسعه، فراخوان تولیدات و کم‌کردن فروش را در دستور کار قرار می‌دهند، درحالی‌ که برخی شرکت‌ها تنها به تغییرات کوچک بسنده می‌کنند. تصمیم نهایی در مورد چگونگی واکنش شرکت، در واقع بازخورد واکنش مدیر آن شرکت است و نشان‌ می‌دهد که آیا آن خطا مجددا تکرار می‌شود یا خیر.

جذابیت یک رهبر با اعتماد به نفس بالا

در زمان استخدام مدیرعامل جدید، شرکت‌ها در تلاش هستند تا یک ناجی به خدمت بگیرند. فردی که با یک فرد عادی متفاوت باشد. اما این احتمال وجود دارد که رهبران کاریزماتیک با موفقیت‌های بالا، خودرای باشند.

در برخی از حالات، ممکن است این موضوع امتیازاتی برای شرکت داشته باشد. در واقع، ممکن است موقعیت‌هایی باشد که سطح بالایی از اعتماد به نفس کاذب، یک ویژگی مناسب در مدیران ارشد یک شرکت محسوب شود.

پشتیبانی کردن مدیر خودرای از یک محصول یا استراتژی که در ابتدا موفق نیست، ممکن است به ترویج فرهنگ نوآوری در شرکت کمک ‌کند. گرچه خوش‌بینی مدیر می‌تواند یک محیط کاری پرانرژی و مثبت را ایجاد کند، اما ممکن است با هزینه‌هایی همراه باشد.

 

تکرار مجدد همه خطاها

مدیران سخت‌کوش، اشتباهات خود، چگونگی انتقاد از شرکت و آنچه برای بهترشدن باید انجام دهند را بررسی می‌کنند. آنها اشتباهات را به‌عنوان درسی ارزشمند قبول کرده و به راه خود ادامه می‌دهند. مدیرانی که به بازخورد اهمیتی نمی‌دهند، آن‌هایی هستند که باور ندارند یک اشتباه نتیجه‌ آن چیزی است که آنان باید در کنترل خود در آورند و آن خطار را نتیجه نیروهای خارجی و تصادفی می‌دانند، کسانی هستند که همان اشتباهات را تکرار کرده تا زمانی که به آن شرکت صدمه وارد شود.

روابط مبتنی بر میزان کارآیی یک مدیر

تا به امروز، تحقیقات کمی در مورد ویژگی مدیرانی که به دنبال درک درست‌تری از اینکه چرا کسب و کارهای مشابه مدیران خود رفتار می‌کنند، انجام شده است.

در این تحقیق چگونگی اثرات اعتماد به نفس بیش از حد یک مدیر روی فعالیت‌های شرکت به ویژه در حوزه‌ای که آن شرکت توجه و پیگیری بر روی بازخوردهای اصلاحی انجام می‌دهد، بررسی می‌کنیم.

اعتماد به نفس بالا، یکی از داغ‌ترین موارد مطالعاتی است و به حوزه‌ای اشاره دارد که افراد میزان دانش و قدرت تشخیص خود را بیش از حد مورد بررسی قرار می‌دهند.

به‌طور کلی افراد با اعتماد به نفس بالا خوش‌بین بوده و احتمال انجام هرگونه اشتباه از سوی خود را دست ‌کم می‌گیرند. افراد با اعتماد به نفس بالا مانند افرادی که در انجام کاری موفق هستند یا پیش‌بینی‌شان درست است، علاقه به بالیدن خود دارند. اگرچه، به محض شکست یا اشتباه شدن پیش‌ بینی‌هایشان، تقصیر را به متوجه تقدیر و شانس خود می‌کنند.

همانند تمامی موارد وجود سوء رفتار در افراد، وسعت و ماهیت اعتماد به نفس کاذب نیز به صورت آشکار تغییر می‌کند. درحالی‌ که موارد قبلی اعتماد به نفس بالا را به فراوانی اهداف شرکت، اندازه مالکیت و ریسک‌پذیری مرتبط می‌کند، اما ما به دنبال چگونگی تاثیر سطوح مختلف اعتماد به نفس بالای مدیران عالی رتبه بر میزان آمادگی آنها در به‌کارگیری بازخوردهای اصلاحی در راه ارتقای کیفیت پیش‌بینی‌های مدیریتی هستیم و در این مسیر بیش از 300 مدیر را در 15 سال در زمینه پیش‌بینی، بررسی کرده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.