از هر احساسی نسبت به کارتان لذت ببرید

عاشق کاری بودن و علاقه‌مند بودن به انجام آن کار، می‏تواند یکی از زیباترین احساسات درونی برای هر کارمند یا مدیری باشد. اگر نسبت به آن کاری که انجام می‌دهید علاقه و هیجان داشته باشید، انجام آن کار به رشد و پیشرفت شما کمک خواهد کرد و همین مساله برایتان شادی‌آور است.

عصر بانک؛آسان‌ترین راه برای افزایش شادی در کار عبارت است از؛ پیدا کردن دیدگاهی نسبت به‌کار که بر اساس آن، کار کردن امری آسان به نظر آید. برخی کارها برای برخی افراد به‌صورت شکنجه روحی و کشنده‏ هستند. در چنین مواردی افراد به خاطر پول، خانواده یا هر انگیزه دیگری کاری را انجام می‌دهند و به نوعی فداکاری و ایثار می‌کنند. شاید شما هم در حال حاضر در چنین موقعیتی قرار دارید. البته من توصیه نمی‌کنم که خودتان را قربانی کارتان کنید و از زندگی شخصی‌تان بزنید، ‏ بلکه منظورم این است که می‌توانید به دیدگاهی راجع به کارتان دست یابید که شادی در آن کار را افزایش می‌دهد.

 

برای نیل به این مقصود، کافی است فاکتور خلاقیت و عوامل مثبت دیگر را به کارتان اضافه کنید. خواهید دید تحمل خیلی از سختی‌های کار برایتان آسان‌تر می‌شود. من در تمام شغل‌هایی که خودم با آنها مشکل داشته‌ام، کوشیده‌ام حلقه مفقوده در ارتباط بین خودم و آن کار را بیایم و نسبت به پرکردن آن اقدام کنم. باید دانست که ایجاد یا تقویت پیوندها بین عوامل کار می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات و شکل‌گیری احساس شادی در کار کمک کند. چند سال پیش به خاطر شغلی که داشتم مجبور بودم روزانه هزاران پاکت بازاریابی را کنترل کنم. در ابتدا این کار برایم سخت و طاقت فرسا بود و در پایان روز تمام ماهیچه‌های بازو و دستم درد می‌کرد. در آن روزها همیشه به دنبال یافتن دلایل و عواملی برای متنفر شدن از کارم می‌گشتم و پس از پیدا کردن آن دلایل این من بودم که به خاطر آن کار خودم را شکنجه می‌دادم و کار را به خودم سخت می‌کردم. درحالی‌که در آن زمان باید به دنبال دیدگاهی بودم تا به من در لذت بردن از آن کار کمک می‌کرد، بدون اینکه احساس یأس و افسردگی در من به وجود آورد.

 

بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که به جای شکنجه دادن خود از روش مراقبه استفاده کنم و با تمرکز کردن روی تمام احساساتم، پاکت‌های بازاریابی را با علاقه و روحیه بالا مورد بررسی و کنترل قرار دهم و به این ترتیب با کارم به گونه‌ای دیگر برخورد کردم و نگرشم نسبت به آن کار کاملا دگرگون شد و جای خود را به علاقه و لذت داد. شما هم می‌توانید با تغییر نگرش خود نسبت به موقعیت‌های گوناگون فقط روی چیزهایی توجه و تمرکز کنید که لذت‌بخش و مطبوع هستند. بنابراین چنانچه خود را در موقعیتی احساس کردید که نسبت به چیزی احساس تنفر می‌کنید به این بیندیشید که چرا و چگونه از آن چیز متنفر شده‌اید و چگونه می‌توانید از این احساس رهایی یابید.

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.