مشکلات بانکی چگونه حل می‌شود؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و تاد مک کلی وزیر تجارت نیوزلند در نشستی مشترک بر لزوم تهیه نقشه راه برای توسعه مناسبات تجاری ایران و نیوزلند تاکید کردند.

عصر بانک؛به گزارش خبرآنلاین و به نقل از شاتا، محمد رضا نعمت زاده در این دیدار با تاکید بر تدوین نقشه راهی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری گفت: روابط ایران و نیوزلند در بخش تجاری همواره مناسب و رو به جلو بود، با این وجود باید برای ارتقای سطح مبادلات تجاری و تقویت همکاری برنامه ریزی شود.

 

وی با اشاره به تمایل کشورمان برای سرمایه گذاری مشترک برای اجرای طرح ها و انتقال دانش فنی افزود: در بخش های صنایع لبنی، کشاورزی پرورش دام، صنایع شیمیایی و پتروشیمی نیز زمینه های مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان عنوان کرد: ایران در بخش های تجهیزات نفتی و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، برخی تولیدات لبنی، ارتباطات، پلاستیک و ماشین سازی توانایی های چشمگیری دارد و آماده گسترش مناسبات در این بخش ها هستیم.

 

نعمت زاده با اشاره به وجود نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده در کشور و موقعیت ویژه ایران در منطقه گفت: مرکزیت کشورمان در منطقه زمینه مناسبی را برای استفاده از بازار 400 میلیون نفری کشورهای همسایه ایجاد کرده است به همین دلیل بسیاری از کشورها خواستار توسعه روابط با یاران هستند.
وی بر رفع موانع بانکی و تقویت روابط بانک های 2 کشور تاکید و تصریح کرد: دیدار و رایزنی های دو و چندجانبه بانک های نیوزلندی و ایرانی یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات بانکی و کمک به تقویت مناسبات تجاری است.

وزیر تجارت نیوزلند به علاقمندی و شرایط خاص کشورش برای توسعه روابط با ایران اشاره کرد و گفت: در بخش های کالا و خدمات، پالایشگاهی و صنایع لبنی ظرفیت های مناسبی در نیوزلند وجود دارد.

تاد مک کلی با بیان اینکه باید همکاری های مشترک در بخش های تحقیق، توسعه و نوآوری نیز گسترش یابد ، پیشنهاد داد تا کمیته مشترک تجاری بین 2 کشور برای توسعه مناسبات تجاری و صنعتی تشکیل شود.

وی بر لزوم تدوین نقشه راه برای تقویت روابط تجاری و صنعتی 2 کشور تاکید کرد و گفت: همکاران و نمایندگان بانک ها و بیمه های نیوزلند برای رفع مشکلات این بخش ها به ایران سفر کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.