منابع بانک‌ها کجا قفل شده‌ است؟

آمارهای منتشرشده توسط بانک‌مرکزی نشان می‌دهد بدهی دولت به بانک‌ها همچنان در حال افزایش است؛ روندی که استمرار آن طی سال‌های اخیر شبکه بانکی را از نفس انداخته وساختار اقتصاد کشور را دچار مشکلات فراوانی کرده‌است.

عصر بانک؛به گزارش خبرآنلاین، ، دشواری تأمین مالی همچنان بزرگترین مشکل بخش واثعی در اقتصاد ایران است و بانک‌ها هم بزرگترین متهم این ادامه این مشکل اما مرور تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد، بانک‌ها خود درگیر بدهکاری قدرتمند هستند که توان بازپس‌گیری طلب‌هایشان را از او ندارند؛ دولت بزرگترین و بدحساب‌ترین بدهکار ایران است.

 

بدهی دولت به بانک‌ها باز هم رشد کرد، رقمی که تا 204 هزار میلیارد تومان تا پایان مهرماه امسال ثبت شده تا همچنان دولت بزرگترین بدهکار بانکی باشد.

 

آن گونه که گزارش اخیر بانک مرکزی نشان می دهد، مجموع بدهی بخش دولتی در پایان مهرماه سال جاری حدود 204 هزار میلیارد تومان شده است که رشد بیش از 20 درصدی را نسبت به رقم حدود 173 هزار میلیاردی پایان سال قبل نشان می‌دهد.

 

از حدود 204 هزار میلیارد بدهی دولت به شبکه بانکی تا 173 هزار میلیارد تومان متعلق به خود دولت و حدود 31 هزار میلیارد تومان نیز برای شرکت‌ها و موسسات دولتی  است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.