0
0

دیجیتالی شدن راهی است به سوی تعامل با مشتریان بانک

۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۹/۲۹کد خبر: 105291
شرکت IDC در گزارش تحقیقات اخیر خود نکاتی را در مورد تاثیر کانال های ارتباطی با مشتریان بر تغییر رفتار و عادات آنها بیان کرده است. نتایج این تحقیق بیانگر آن است که در بانکداری خرد ترکیبی از ترجیحات از شعب فیزیکی بانک گرفته تا کارت های پرداخت در حال گسترش در بین مشتریان است.

عصر بانک؛نتایج نشان می دهد که نزدیک به نصف پاسخ دهندگان (45%) از کارت های پرداخت در سه ماه گذشته استفاده کرده اند. همچنین نتایج تحقیق بیانگر توسعه استفاده از بانکداری موبایل است. به ویژه قابلیت اپلیکیشن های موبایلی در مسدود کردن کارت های دبیت و کردیت مواردی است که مشتریان به دنبال آن هستند.

 

انتظار می رود صنعت بانکداری خرد در بریتانیا به طور قابل ملاحظه ای تغییر یابد. حدود 61% پاسخ دهندگان اظهار داشته اند که در یک ماه گذشته یا اصلا به شعب بانک شان مراجعه نکرده اند و یا حداکثر یکبار مراجعه کرده اند. جالب اینکه 50% پاسخ دهندگان هنوز شعب فیزیکی بانک را برای استفاده از محصولات جدید بانکی، ترجیح می دهند.

 

یکی از مشاهدات و نتایج این تحقیق این است که بانک ها باید به سمت تلفیق تکنولوژی های روز با بانکداری سنتی و ارائه بهترین تجربه به مشتری، گام بردارند. دیجیتالی کردن بانکداری در جهانی که به طور فزاینده ای به سوی مجازی شدن پیش می رود، حداقل انتظاری است که مشتری از بانک انتظار دارد.

 

در ادامه برخی از روندهای کلیدی که بانکها باید برای رضایت بیشتر مشتری باید خود را با آن همگام کنند اشاره می شود:


 انتظار مشتری از همیشه در دسترس بودن خدمات بانکی


 ارتباط تنگاتنگ بین امور مالی و فناوری های در حال توسعه


در هم تنیده بودن مرزهای بین خدمات بانکی. مشتری مایل است تمام خدمات را همزمان  و در یک مراجعه دریافت کند.


روابط عمومی و اطلاع رسانی یک مسئله حیاتی است. تنها 26% پاسخ دهندگان از وجود کانال های جدید خدمات مالی مطلع بوده اند.

 

/شرکت خدمات انفورماتیک   

مشاهده مطالب مربوط به بانک و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




اطلاعات تصویری