پرداخت با تشخیص صورت در راه است

به لطف کیف پول های دیجیتالی مانند "اپل پی" تراکنش های غیرنقد آسان هستند. اما آینده پرداخت های غیرنقدی در گوشی شما نیستند؛ بلکه صورت شما آینده نحوه پرداخت است.

عصر بانک؛غول کمپانی های ژاپنی، کمپانی NEC در حال آزمایش نوعی سیستم بیومتریک است که از شناسایی چهره استفاده می کند و دیگر پین ها و رمزهای عبور را برای احراز هویت کنار گذاشته است و حالا می توانید فقط با چهره خود از فروشگاه ها خرید کنید.

 

حدود 1400 نفر از کارکنان 2 شرکت مالی ژاپنی در این آزمایش شرکت کرده اند که از اوایل این ماه شروع شده و تا پایان ماه ژانویه ادامه دارد..

 

شاید بیش از حد آینده نگرانه باشد اما در حال حاضر نیز همه افراد با سیستم های احراز هویت بیومتریک برخورد داشته اند. کمپانی اپل اسکنر های تشخیص اثر انگشت خود را در سال 2013 با آیفون 5s ترویج کرد و امسال کمپانی سامسونگ از گوشی گلکسی نوت 7 با قابلیت اسکن قرنیه پرده برداری کرد.

 

اما کمپانی NEC به دنبال تغییر روش پرداخت برای تراکنش ها نیست. اوایل امسال کمپانی Visa ماشینی را به نمایش گذاشت که از چیپ هایی برای پرداخت در پارکومتر ها و پمپ بنزین ها استفاده می کند.

 

این شرکت ادعا می کند که سیستم تشخیص چهره آنها "سریع ترین و دقیق ترین محصول تشخیص چهره است." و چون همه داده های مربوط به چهره فقط به صورت اطلاعات عددی ذخیره می شود، توسط هیچ سیستم دیگری برای تشخیص چهره فرد امکان پذیر نخواهد بود.

 

همچون بسیاری از کسب و کار در ژاپن کمپانی NEC امید دارد این فناوری را برای المپیک سال 2020 توکیو به معرض نمایش بگذارد.

 

/شرکت خدمات انفورماتیک   
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.