رتبه بندی بانک ها با ملاک سبز بودن

معصومه ابتکار در نخستین همایش ملی بانکداری و محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: بانکداری سبز یا بانکداری محیط زیست یکی از راهکارهای پیوند برنامه های اقتصادی و توسعه ای با محیط زیست است.

عصر بانک؛ابتکار افزود: به همین دلیل تلاش شد تا از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری با بانک مرکزی و بانک های مختلف، نگاه و رویکردی جدید و متناسب با توسعه پایدار در بنگاه ها و نهادهای اقتصادی داشته باشیم.

 

ابتکار با تاکید بر این که به رغم تمام اقدامات و تلاش های صورت گرفته، همچنان راه طولانی تا رسیدن به نقطه مطلوب بانکداری سبز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: فرآیند حذف کاغذ و الکترونیکی شدن برنامه های بانکی یکی از اقدامات موثر و موفق بانک ها با نگاه محیط زیستی است.

 

 ارائه گزارش سبز بانک ها

وی ادامه داد: به زودی قرار است بانک ها گزارشی از میزان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و حذف ترددهای غیرضروری به واسطه استفاده بهینه از اینترنت و فناوری های نوین برای انجام فرآیندهای بانکی ارائه دهند.

معاون رئیس جمهوری اشاره ای هم به اصل 190 برنامه پنجم توسعه کشور و تکلیف تمام دستگاه های دولتی از جمله بانک ها برای انجام مدیریت سبز یا مدیریت محیط زیستی داشت و اظهار کرد: خوشبختانه دولت یازدهم با احیای این بند و ابلاغ دستورالعمل مدیریت سبز در حدود 3 سال پیش، کمک کرد تا دستگاه های دولتی در خصوص کاهش مصرف کاغذ، آب و منابع انرژی اقدام کنند و حتی در همین راستا برای دستگاه های مختلف، کارنامه محیط زیستی نیز تهیه و منتشر شد.    

 

/ایرنا                                                                                      

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.