غول تجارت الکترونیک در راه بورس

مدیرعامل بانک ملت:به پرداخت ملت به عنوان بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک کشور برای ورود به بازار سهام آماده می‌شود.

عصر بانک؛به گزارش تسنیم؛ هادی اخلاقی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر از شرکت به پرداخت ملت به عنوان شرکتی نام برد که با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال 1384 بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP(Payment Service Provider  پس از اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است. به علاوه این که بعد از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391 نیز مجوزهای لازم جهت ادامه فعالیت از شرکت مذکور اخذ شده است.

 

مدیرعامل بانک ملت همچنین مسئولیت شرکت به پرداخت ملت را ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت ذکر کرد و افزود: این شرکت گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را بر عهده گرفته است.

وی در ادامه از شرکت به پرداخت ملت به عنوان یکی از 12 شرکت دارای مجوز PSP نام برد که نزدیک به 25 درصد حجم تعداد تراکنش کل کشور و در حدود یک سوم مبلغ تراکنش کل کشور را در اختیار دارد.

اخلاقی همچنین به رتبه بندی برترین شرکت های پذیرنده دنیا از سوی نشریه نیلسون ریپورت اشاره کرد و گفت: برحسب تراکنش‌های خرید سال 2015 شرکت به پرداخت ملت به عنوان برترین شرکت ایرانی در این لیست و تنها شرکت ایرانی حاضر در بین 25 شرکت برتر دنیا معرفی شده است.

وی با اشاره به حضور فعال این شرکت در بیش از 1073 شهر کشور تصریح کرد: در واقع شرکت به پرداخت ملت با دارا بودن حدود 900 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی و همچنین نزدیک به 1000 پایانه پرداخت اینترنتی به عنوان برترین شرکت ایرانی نیلسون ریپورت انتخاب شده است.

مدیرعامل بانک ملت با توجه به سرمایه 95 میلیارد تومانی شرکت به پرداخت ملت، سود سال 95 آن را 120 میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: این شرکت در فعالیتهای خود، تمام ظرفیتهایش را به کار نگرفته است و تنها به ارایه خدمات به بانک پرداخته است. بر این اساس فعالیتهای توسعه ای این شرکت مبنی بر ارایه سرویس به دیگر بانک ها و ارایه دیگر دیگر خدمات پس از عرضه سهام در بازار سرمایه آغاز خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص برنامه های این شرکت برای ورود به بازار سرمایه گفت: این شرکت، به عنوان بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک کشور در حال طی کردن مراحل قانونی لازم برای ورود به بازار سهام است تا در آینده ای نزدیک به عنوان یک غول الکترونیکی در بین بزرگان بورس حاضر شود.

گفتنی است، شرکت به پرداخت ملت بزرگترین شرکت حوزه تجارت الکترونیک به شمار می رود و رتبه بعدی در این صنعت با فاصله نسبتا زیاد، به شرکت پرداخت الکترونیک بانک سامان با سهم حدود 14.5 درصد و آسان پرداخت با 14 درصدی تعلق می گیرند. همچنین بانکهای پارسیان، پاسارگاد و بانک ملی و کارت اعتباری ایران کیش نیز از سهم های 7 تا 8 درصدی در این صنعت برخوردارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.