به پرداخت ملت چند بانکی می‌شود

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت از ورود این شرکت به بورس خبر داد و گفت: زمان و میزان عرضه اولیه سهام این شرکت به احتمال زیاد در اواسط هفته آینده به صورت قطعی، مشخص می‌شود.

عصر بانک؛ رستم شاه گشتاسبی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا، با بیان اینکه، فرآیند تدوین برنامه کسب‌وکار مطابق با استانداردهای سازمان بورس انجام شده  است، افزود: پیش‌بینی‌های بودجه برای سال 96 و 97 به همت تمام همکاران این مجموعه در مدتی کوتاه عملیاتی شد و توانستیم روز سه‌شنبه گذشته در هیات پذیرش بورس شرکت و دفاعیات خود را ارائه دهیم.

 

وی تصریح کرد: به همت شرکت تأمین سرمایه ملت ورود "به پرداخت ملت" به بورس به سرعت انجام می شود.

 

شاه گشتاسبی اذعان داشت: هیات پذیرش بعد از بررسی درخواست این شرکت به‌احتمال‌ زیاد در اواسط هفته آینده جواب خود را به شرکت به پرداخت ملت اعلام می‌کند و به‌صورت قطعی زمان و میزان عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت افزود: طبق قانون سازمان بورس و اوراق بهادار در زمان عرضه اولیه باید 10 درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه شود و درخواست این شرکت این است که این میزان از سهام در چند مرحله در بورس عرضه شود.

 

وی همچنین در خصوص پیش‌بینی قیمت هر سهم شرکت به پرداخت ملت در بورس، اظهار داشت: با توجه به سود و در نظر گرفتن نسبت قیمت به سود هر سهم(p/E) این شرکت در بازار، پیش‌بینی می شود که قیمت هر سهم در عرضه اولیه حدود 10 هزار ریال باشد.

 

شاه گشتاسبی یادآور شد: شرکت تأمین سرمایه بانک ملت مشاور پذیرش شرکت به پرداخت ملت در بورس است.

 

وی در خصوص الزام شرکت‌های بورسی به رعایت استانداردهای IFRS در تدوین صورت‌های مالی، گفت: تمام فعالیت‌های حسابرسی این شرکت تحت نظر انجمن حسابداران خبره انجام می‌شود ازاین‌رو استانداردهایی که در این انجمن تصویب می‌شود در تنظیم صورت‌های مالی رعایت می شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

 

افزایش 15 درصدی پایانه‌های فروشگاهی به پرداخت

 

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت اذعان داشت: شرکت به پرداخت ملت با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید افزایش 15 درصدی پایانه‌های فروشگاهی را در دستور کار دارد و قرار است  850 هزار دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی این شرکت در سال آینده به بیش از یک‌میلیون دستگاه افزایش یابد.

 

شاه گشتاسبی افزود: همچنین 30 درصد از سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت نیز به نوسازی پایانه‌های فروشگاهی در کلان‌شهرها اختصاص می‌یابد.

 

افزایش سهم به پرداخت ملت از تعداد و مبلغ تراکنش‌ها در شبکه شاپرک

 

وی در خصوص مزایای شرکت به پرداخت با نگاه سرمایه‌گذاری و خرید سهام این شرکت، گفت: توان بالای این شرکت و همچنین برنامه‌های توسعه کسب‌وکار ازجمله خدمت‌رسانی به چند بانک، گسترش فروش شارژ، ورود به بخش صادرکنندگی و پذیرندگی کارت‌های بین‌المللی، افزایش پایانه‌های فروشگاهی در دستور کار این شرکت قرار دارد و این امر از نقاط قوت آتی سرمایه‌گذاری مطمئن در صنعتی پربازده به شمار می‌رود.

 

شاه گشتاسبی افزود: پیش‌بینی می‌شود با اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، سهم این شرکت در تعداد تراکنش‌ها در شبکه شاپرک از 25 درصد در سال آتی به 28 درصد و همچنین سهم 35 درصدی از مبلغ کل تراکنش‌ها به 40 درصد افزایش یابد.

 

وی در خصوص توسعه خدمات شرکت به پرداخت ملت، گفت: حمایت از فعالیت فین تک‌ها و استارت آپ ها در دستور کار این شرکت قرار دارد ازاین‌رو این نوع فعالیت‌ها را با توجه به قوانین و مقررات موجود تحت پوشش خود قرار می‌دهد و از فین تک‌ها در حوزه پرداخت بهره‌برداری خواهد کرد.

 

به پرداخت ملت چند بانکی می‌شود

 

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت اعلام کرد: این شرکت تاکنون تنها با بانک ملت همکاری داشته و در سال جاری با گسترش فعالیت‌های خود خدمت‌رسانی به سایر بانک‌ها را آغاز کرده که منجر به عقد تفاهم‌نامه‌هایی شده است.

 

وی تصریح کرد: شرکت به پرداخت ملت در صنعت پی اس پی گری فعالیت خود را بر پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های اینترنتی متمرکز و سهم خوبی را نیز در بازار کسب کرده است اما قصد دارد در اواخر سال 95 و سال آینده فعالیت خود را بر بستر موبایل نیز گسترش دهد.

 

شاه گشتاسبی افزود: این شرکت سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در حوزه نوآوری در حوزه پرداخت‌های موبایلی در دست اجرا دارد و امیدواریم رتبه مناسبی نیز در تراکنش‌های موبایلی کسب کنیم.

 

به پرداخت ملت افزایش سرمایه می دهد

 

وی همچنین در خصوص افزایش سرمایه این شرکت گفت: کفایت سرمایه شرکت‌های پی اس پی تابع قوانین ابلاغی بانک مرکزی و شرکت شاپرک است ازاین‌رو بر اساس برخی از شاخص ها که مهم‌ترین آن تعداد پایانه‌های فروشگاهی است، سرمایه تعیین و به شرکت‌ها مجوز داده می‌شود اما بحث افزایش سرمایه این شرکت از محل مطالبات در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت، فروش شارژ اپراتورهای کشور و الحاق و پذیرش کارت‌های بین‌المللی در بخش پذیرندگی و صادرکنندگی را ازجمله فعالیت‌های در دست اقدام این شرکت عنوان کرد و گفت:مذاکراتی با شرکت‌های خارجی انجام و تفاهم‌نامه‌هایی برای ورود کارت‌های بین‌المللی به کشور منعقدشده است.

 

وی ادامه داد: بحث انتخاب سوئیچ در این روند نیز انجام‌شده که با شفاف‌تر شدن مقررات بانک مرکزی در این بخش، شرکت به پرداخت ملت بحث صادرکنندگی را برای بانک ملت و پذیرندگی را مطابق استانداردهای شاپرک به‌عنوان یک شرکت پیشرو در این حوزه عملیاتی خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: همچنین قرار است در بخش پذیرندگی نیز با مراکز گردشگری، تفریحی و توریستی نیز در نصب پایانه‌ها همکاری داشته باشیم.

 

وی در خصوص زمان اجرایی شدن پذیرش و صدور کارت‌های اعتباری بین‌المللی در کشور ،گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، بانک مرکزی در بهار سال 96 مهیای راه‌اندازی طرح کارت‌های اعتباری بین‌المللی در کشور می شود اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در شرکت به پرداخت ملت توان اجرایی کردن این مهم قبل از اتمام سال 95 وجود دارد و به پرداخت ملت در این مسیر پیش‌قدم است.

 

شرکت به پرداخت بدهی بانکی ندارد

 

شاه گشتاسبی در خصوص بدهی‌های این شرکت، گفت: شرکت به پرداخت ملت بدهی بانکی ندارد و شرکت بدهکاری نیست البته تسهیلاتی از بانک ملت دریافت کرده‌ایم که با توجه به قدمت این شرکت و تاسیس آن قبل از شاپرک بخشی از سخت‌افزارها، پایانه‌های فروشگاهی و تمام تجهیزات متعلق به این بانک بود.

 

وی افزود: بعد از تأسیس شرکت شاپرک در سال 91 یکی از قوانین مصوب این بود که بانک‌ها حق ندارند پایانه‌های فروشگاهی داشته باشند و تمام خریدها باید از طریق شرکت‌های پی اس پی انجام شود.

 

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت تصریح کرد:بر همین اساس و به دلیل شفافیت حسابرسی در این روند، پایانه‌های فروشگاهی با نرخ ثبتی همان سال از بانک ملت خریداری شد که به دلیل بالا بودن رقم  وتعداد (حدود 600 هزار دستگاه) با انجام مذاکراتی تسهیلاتی از بانک ملت به‌منظور خرید این دستگاه‌ها، دریافت شد.

 

وی افزود: در این فرآیند پایانه‌های فروشگاهی به همراه تسهیلات به شرکت به پرداخت ملت منتقل شد که در یک دوره 5 ساله بازپرداخت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.