تسهیل تجارت در فضای مجازی

یک کارشناس اقتصادی گفت: گسترش تجارت الکترونیک موجب کاهش انباشت منابع مالی در حوزه هایی چون سکه و ارز شده و به رونق اقتصاد کلان از این حیث کمک می کند.

عصر بانک؛محمدرضا غلامیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شبکه‌های  اجتماعی نوین ، فضای بسیار خوبی برای نقل و انتقالات اینترنتی است اما به هر حال هر وسیله الکترونیکی نیاز به یک سری قوانین و مقررات دارد تا محدوده فعالیت آن از دایره قانونی خارج نشود.

 
وی با تأکید بر ضرورت تعیین نشان تجارت الکترونیک برای تمام فروشگاههای مجازی، افزود: در شبکه‌های اجتماعی نوین هنوز این امکانات قرار داده نشده و برای جلب اعتماد عمومی در خرید و فروش‌های مجازی باید چنین نشانی به کار برده شود.
 
 
غلامیان تصریح کرد: دولت توانست در گذشته تمامی سایت‌ها را در کشور تحت پوشش قانونی خود درآورد و درحال حاضر شاهدیم هر چه ستاره‌های یک سایت بیشتر باشد، اعتبار آن نیز بیشتر است.
 
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تأکید کرد: در صورت قانونمند شدن فضاهای اجتماعی لازم نیست خود را فقط به شبکه های خاصی  محدود کنیم، بلکه می توانیم از فضاهای مجازی جدید داخلی هم بهره ببریم.
 
 
غلامیان با مثبت دانستن اخذ مالیات از این فروشگاههای مجازی، تصریح کرد: در صورتیکه این عمل با برنامه ریزی صحیح صورت گیرد، می‌تواند موجب شکوفایی اقتصاد کشور شود، در غیر این صورت حتی ممکن است موجب دلسردی و کاهش رشد فضاهای الکترونیک شود.
 
 
وی با بیان اینکه رقیب اصلی تجارت الکترونیک، تجارت فیزیکی است، اذعان داشت: گسترش تجارت الکترونیک موجب کاهش انباشت منابع مالی در حوزه هایی چون سکه و ارز شده و به رونق اقتصاد کلان از این حیث کمک می کند.
 
 
وی درپایان تأکید کرد: متأسفانه رشد کشور ما نسبت به کل جهان از جهت رشد تجارت الکترونیک خوب نبوده و سیاست های دولت باید به سمت گسترش هر چه بیشتر این نوع از تجارت برود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.