لازمه آینده پرداخت‌ سریع‌تر

کسب‌وکارها و مشتریان به شدت به پرداخت‌های پرشتاب‌تر، جابجایی‌های بی‌درنگ و تراکنش‌های آنی نیاز دارند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ اکنون زمان مهیجی برای وارد شدن به حوزه کسب‌وکار پرداخت است. این حوزه برای ایجاد راهکارهای پرشتاب‌تر و ایمن‌تر برای نیازهای شخصی و کاری حوزه پرداخت‌ها گام‌هایی بنیادی برداشته است. در واقع فناوری‌هایی برای پرداخت پرشتاب‌تر از جمله پرداخت هم‌زمان و پرداخت در همان روز وجود دارد که ارزش فراوانی برای بازار مهیا می‌کند.

 

قابلیت پرداخت در همان روز برای تمام تراکنش‌های بین بانکی برای همه کسانی که قصد جابجایی پول و نیز اطلاعات فراوان با پرداخت پرشتاب‌تر را دارند، مزیت‌های فراوانی دارد. ولی مدیران صنایع برای تسریع بیش‌ازپیش سیستم پرداخت‌، باید فضای در حال تغییر را بررسی کنند و راهکارهای منحصربه‌فردی برای پیشبرد به‌کارگیری انبوه پرداخت‌های پرشتاب‌تر ارائه دهند.

کسب‌وکارها و مشتریان به شدت به پرداخت‌های پرشتاب‌تر، جابجایی‌های بی‌درنگ و تراکنش‌های آنی نیاز دارند. به عنوان نمونه « حواله بین بانکی در همان روز» برای پرداخت‌های اعتباری در سپتامبر 2016 به عنوان نخستین نمونه واقعی اجرایی پرداخت‌های پرشتاب‌تر در بازار، عملیاتی شد.

حجم تراکنش‌های « حواله بین بانکی در همان روز» از زمان اجرایی شدن آن در آمریکا، 13 میلیون تراکنش تا پایان سال 2016 بوده است. کسب‌وکارها نیز از این امکان بسیار استفاده کرده‌اند و 32 درصد کل حجم تراکنش‌های « حواله بین بانکی در همان روز» را شامل می‌شوند. بااین‌وجود بر پایه شاخص گزینش فناوری SMB، 97 درصد کسب‌وکارهای کوچک در سال 2016 ابراز کردند هم چنان از چک‌های کاغذی برای فروشندگان استفاده و از مشتریان خود چک دریافت می‌کنند.

بر این اساس با وجود آن‌که به‌کارگیری پرداخت‌های پرشتاب‌تر رو به افزایش است، همکاری بیشتر میان صنایع برای پیشبرد نوآوری و پیشرفت صنعت پرداخت و انجام امور کاری لازم است.

راهکارهای کنونی و آتی از حیث سرعت دسترسی، تبادل کارآمدتر و شفاف‌تر اطلاعات از طریق واسط برنامه‏ نویسی (API) و گزینه‌های پرداخت بیشتر برای مشتریان، کسب‌وکارها، نهادهای دولتی و نهادهای مالی، مزایای فراوانی دارد. برای تداوم این پیشرفت‌ها، بازیگران بخش خصوصی باید با یکدیگر به روش‌های نوینی همکاری کنند و حوزه‌های مشترکی پیدا کنند که برای گسترش، یکپارچگی و شفافیت، در خدمت منافع بازار و مشتریان باشد. این همکاری وضعیت اولیه را تغییر می‌دهد و باعث تسریع در نوآوری پرداخت‌های پرشتاب‌تر در آینده می‌شود.

راه افزایش سرعت پرداخت‌ها طولانی است. البته راهکارهای پرداخت‌های پرشتاب‌تر جانشین اتکای افراد به تراکنش‌های ناکارآمد، کند و هزینه‌بر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.