ثروتمندان عرصه فناوری جهان + عکس

حدود 30 درصد میلیاردرهایی که نشریه بلومبرگ آنها را معرفی کرده است در عرصه فناوری فعالیت می‌کنند.

عصر بانک؛مهم‌ترین ویژگی عصر حاضر، حضور  فناوری در تمام عرصه‌های زندگی بشر است و تعجبی ندارد که بسیاری از افراد ثروتمند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

 

حضور کارآفرینان آمریکایی در این فهرست بسیار محسوس است. مهمترین ویژگی مشترک بین این افراد خودساخته بودن و تلاش مداوم آنهاست.

 

پیش‌بینی می شود در سال‌های آینده درصد افرادی که در این عرصه به درآمدهای میلیارد دلاری می‌رسند افزایش داشته باشد.

 

در ادامه با 9 ثروتمند عرصه فناوری جهان در سال 95 آشنا می‌شوید.

 

9- ما هواتنگ

مالک چینی 45 ساله هلدینگ "تنسنت" در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک، آنتی ویروس‌ها، مرورگر وب، بازی‌های چند نفره آنلاین و خدمات ارزش افزوده مخابرات فعالیت می‌کند.

 

شرکت تنسنت در سال 1998 توسط ما هواتنگ راه‌اندازی شد و در سال 2014 پس از گوگل، آمازون.کام وای‌بی چهارمین شرکت‌ بزرگ اینترنتی جهان شد.

ثروت وی 22.5 میلیارد دلار است که 4.5 میلیارد دلار آن را فقط در سال 2016 کسب کرده است.

8- استیو بالمر

این دانشجوی انصرافی دانشگاه استنفور درسال 1980 به دوست هارواردی خود بیل گیتس پیوست تا با دریافت حقوق 50 هزاردلاری اولین مدیر تجاری مایکروسافت باشد. در سال 2000 پس از کناره‌گیری گیتس از سمت‌های اجرایی به عنوان مدیرعامل آن انتخاب شد و تا سال 2014 در این سمت باقی ماند.

 

او تمام دارایی خود را از راه کارمندی شرکت مایکروسافت بدست آورد، در حالی که نه مؤسس و نه خویشاوند مؤسس شرکت بود.

 

میلیاردر 60 ساله آمریکایی با پرداخت 2 میلیارد دلار باشگاه بسکتبال لس‌آنجلس کلیپرز را خریداری کرده است.

 

ثروت وی 27 میلیارد دلار است که 4.8 میلیارد دلار آن را در سال 2016 کسب کرده است.

7- جک ما

موسس وبسایت علی‌بابا ثروتمندترین فرد در چین است. وی در سال 1996 میلادی با سرمایه 60 هزار دلاری علی‌بابا را راه‌اندازی کرد و 15 سال بعد این کمپانی با دریافت 25 میلیارد دلار سفارش رکورد شکست.

 

با وجود اُفت‌هایی که در سهام‌های علی‌بابا به وجود آمده است وی به ادامه موفقیت کسب‌وکارش اطمینان دارد.

 

ثروت این میلیاردر چینی 35.7 میلیارد دلار است که 8.4 میلیارد دلار آن را در سال 2016 کسب کرده است.

6- سرگئی برین

این کارآفرین نخبه به همراه لری پیج گوگل را راه‌اندازی کرد. برین در روسیه متولد شده و در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده است. وی در حال حاضر مدیر فناوری در گوگل است.

 

برین که چهارمین ثروتمند جوان جهان است فقط 43 سال دارد و میزان ثروت وی 41.6 میلیارد دلار است که 4.1 میلیارد دلار آن در سال گذشته میلادی کسب شده است.

5- لری پیج

از یک دانش‌آموخته مقطع دکترا در دانشگاه استنفورد نیز چیزی غیر از این انتظار نمی‌رود که تاثیرات زیادی در دنیای پیرامونش داشته باشد. پیج و برین با هم همکلاسی بودند و از دوران دانشگاه با هم همکاری می‌کردند که نتیجه کار آنها گوگل است.

 

پیج درسال 2015 با تاسیس هلدینگ آلفابت تغییرات بنیادینی در گوگل ایجاد کرد و گوگل و تمام شرکت‌های زیرمجموعه آن را عضوی از این هلدینگ بزرگ کرد.

این کارآفرین آمریکایی با 43 سال سن 42.5 میلیارد دلار ثروت دارد و 4.3 میلیارد دلار آن را در سال 2016 به دست آورده است.

4- لری الیسون

این کارآفرین حریص آمریکایی با گذشت 72 سال از عمرش همچنان پویا و فعال بوده و رهبری یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه پایگاه داده یعنی اوراکل را بر عهده دارد.

 

الیسون کار خود را در سال 1977 در زمینه الکترونیک آغاز کرد. وی حقوق خود را از یک میلیون دلار در سال به یک دلار در سال کاهش داده است اما با توجه به حجم سهامی که در اختیار دارد فقط بیش از 60 میلیون دلار در سال از سهام این شرکت به دست می‌آورد.

 

ثروت الیسون 45.3 میلیارد دلار است و 5.2 میلیارد دلار آن در یک سال اخیر کسب شده است.

3- مارک زاکربرگ

در سال 2004 زاکربرگ یک دانشجو در هاروارد بود که تصمیم گرفت برای مدیریت شبکه اجتماعی تازه ‌تاسیسش یعنی فیسبوک تحصیل را رها کند.

رکورد ثبت یک میلیارد کاربر در روز یکی از افتخارات شبکه اجتماعی مارک زاکربرگ است.

وی با 32 سال سن و 58.5 میلیارد دلار دارایی جوانترین ثروتمند جهان است که 11.1 میلیارد دلار آن را در سال 2016 کسب کرده است.

زاکربرگ و همسرش اعلام کرده‌اند که 99 درصد ثروت خود را پس از مرگ به بنیاد خیریه چان – زاکربرگ خواهند بخشید. وی در سال 2015 ، 25 میلیون دلار برای مبارزه با ابولا و بخشی از سهام فیسبوک به ارزش 100 میلیون دلار را برای بهبود سیستم مدارس عمومی نیوجرسی پرداخت کرد.

2- جف بزوس

شاید زمانی اگر کسی می‌گفت فروشگاهی تاسیس می‌شود که بدون آنکه وجود فیزیکی داشته باشد چندین میلیارد دلار گردش مالی خواهد داشت همه او را دیوانه می‌خواندند اما جف بزوس مالک بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون است.

 

آمازون در سال 1994 با فروش کتاب به صورت آنلاین کار خود را آغاز کرد اما امروز هرچه که به ذهن برسد را می‌فروشد.

مالک 53 ساله آمازون 73.1 میلیارد دلار دارایی دارد که 21.9 میلیارد دلار آن را در سال 2016 به دست آورده است.

1- بیل گیتس

نفر اول فهرست ثروتمندان عرصه فناوری، ثروتمندترین فرد جهان نیز هست و همه او را می‌شناسند.

 

گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال 2000 برای مدت 25 سال، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد، همچنین تا سال 2014 در مجموع 39 سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. وی کماکان با در اختیار داشتن 80 درصد از سهام این شرکت، مالک اکثریت سهام مایکروسافت می‌باشد. 

 

ثروت گیتس 85.2 میلیارد دلار است که 10.6 میلیارد دلار آن در سال 2016 کسب شده است. گیتس اعلام کرده تمام ثروتش را به خیریه خواهد بخشید و ارثی باقی نخواهد گذاشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.