کارت اعتباری مجازی اپل در راه است

اپل تلاش می‌کند تا سرویس پرداخت موبایلی خودش را بدون نیاز به تراکنش‌های داخل فروشگاه‌ها، گسترش بدهد. کاربران Apple Pay در حال حاضر می‌توانند به صورت تحت وب و با استفاده از مرورگر سافاری این شرکت هم خرید بکنند.

عصر بانک؛سرویس پرداخت موبایلی شرکت اپل واقعا ساده است، اما به شرط آنکه بتوانید فروشندگانی که آن را می‌پذیرند پیدا کنید. سرویسApple Pay که امکان ذخیره اطلاعات کارت‌های اعتباری روی آی‌فون و پرداخت تنها با قرار دادن گوشی روی دستگاه پذیرنده را به کاربرانش می‌دهد، حالا به سرعت در حال رشد و نفوذ در کشورهای مختلف جهان است تا به این ترتیب دسترسی به آن برای کاربران بیشتری فراهم شود. حالا اغلب کشورهایی که کاربران آی‌فون نسبتا زیادی دارند، به این سرویس دسترسی دارند. با این حال اما این سرویس همچنان راه زیادی برای دسترسی گسترده در سراسر جهان پیش رو دارد. به این ترتیب شرکت اپل مذاکرات مختلفی را برای جلب نظر فروشندگان پذیرنده، شبکه‌های کارت اعتباری، بانک‌ها و مشتریانش، آغاز کرده است. در واقع هنوز راه زیادی برای رواج و دسترسی عمومی به سرویس Apple Pay و به‌طور کلی سرویس‌های پرداخت موبایلی باقی مانده است.

 

این در حالی است که اپل تلاش می‌کند تا سرویس پرداخت موبایلی خودش را بدون نیاز به تراکنش‌های داخل فروشگاه‌ها، گسترش بدهد. کاربران Apple Pay در حال حاضر می‌توانند به صورت تحت وب و با استفاده از مرورگر سافاری این شرکت هم خرید بکنند. این در حالی است که اپل در حال بررسی امکان پشتیبانی پیش از پرداخت کارت‌های اعتباری است؛ امکانی که در حال حاضر روی سرویس رقیب Venmo وجود دارد. اپلیکیشن Venmo به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا صورتحساب رستوران‌شان را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و برای دوستان دیگر بفرستند. سرویس پرداخت موبایلی Venmo متعلق به شرکت بزرگ PayPal است و امکان انجام تراکنش‌های مالی را با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی‌اش یا به صورت تحت وب به کاربرانش می‌دهد. حالا گویا اپل یک بار دیگر به ایجاد سرویس انتقال پول اختصاصی خودش علاقه‌مند شده است.

 

شاید به همین دلیل هم هست که منابع مختلفی از برگزاری نشست‌های مختلف این شرکت در ماه‌های اخیر با شرکای مختلف صنعت پرداخت خبر داده‌اند که در آنها به معرفی سرویس جدید خود که رقیبی جدی برای Venmo خواهد بود، پرداخته است. سرویس جدید اپل به کاربران آی‌فون این امکان را خواهد داد تا به صورت دیجیتالی کار انتقال پول را دیگر کاربران آی‌فون انجام بدهند. بعضی از منابع آگاه در این زمینه اعلام کرده‌اند که اپل انتظار دارد این سرویس جدید را در اواخر سال جاری میلادی معرفی کند. این در حالی است که اپل یک بار دیگر در سال 2015 هم با بعضی بانک‌ها درباره معرفی چنین سرویسی مذاکره کرده بود که در نهایت به نتیجه‌ای نرسید. با این حال اما اگر این بار مذاکرات اپل در این زمینه به نتیجه برسد، سرویس جدید اپل می‌تواند رقیبی جدی و قدرتمند برای سرویس‌های رقیب مانند Venmo و Square Cash باشد.

 

سرویس پرداخت همراه QuickPay که متعلق به بانک بزرگ Chase است، در سال گذشته میلادی 28 میلیارد دلار مبادلات مالی داشته است. این در حالی است که حجم مبادلات مالی سرویس Venmo در سال گذشته میلادی برابر 6/ 17 میلیارد دلار بوده که این میزان رشد سالانه دو برابری داشته است. حالا کارشناسان و تحلیل‌گران معتقدند که سرویس‌های پرداخت همراه در واقع نسل آینده سرویس‌های مالی شخصی و همراه هستند که می‌توانند روابط سنتی میان بانک‌ها و مشتریان‌شان را برهم زده و کاملا متحول کنند. این سرویس‌های پرداخت همراه می‌توانند برای کارهای مختلف از به اشتراک گذاری صورتحساب رستوران تا پرداخت اجاره خانه مورد استفاده قرار بگیرند. کارشناسان معتقدند که چنین سرویس‌هایی به‌دلیل استفاده از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانند با حذف نیاز به وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره کارت اعتباری و آدرس پذیرنده، امنیت بیشتری را در فضای مبادلات مالی و بانکی ایجاد کنند.

 

در حال حاضر اپل برای هر تراکنش کارت اعتباری از طریق Apple Pay به بانک‌های آمریکا 15/ 0 درصد می‌پردازد. این در حالی است که استفاده از این سرویس برای کاربران اپل هزینه‌ای ندارد.  حالا بسیاری حدس می‌زنند که اپل همزمان به دنبال ارائه سرویس کارت اعتباری مجازی خودش هم باشد؛ سرویسی که احتمالا بیشتر مورد توجه کاربران نوجوان و جوان که حساب بانکی یا کارت اعتباری ندارند، قرار خواهد گرفت. جالب اینکه سرویس Square Cash شرکت Square همچنین کارت اعتباری مجازی را ارائه داده است. با این اوصاف شاید باید منتظر ارائه سرویس پرداخت همراه شرکت اپل با نامی شبیه به Apple Cash باشیم.

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.