ادامه فعالیت اتیک با نام فناپ پرداخت

نام شرکت اتیک به "فناپ پرداخت" تغییر کرده و قرار است در سال 96 با این نام فعالیتش را ادامه دهد.

عصر بانک؛حدود شش سال پیش شرکت اتیک به عنوان یکی از زیرمجموعه های فناپ با بحث پرداخت خرد و کیف پول الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرد که تا پایان سال 94 این حوزه به عنوان اصلی ترین حوزه فعالیتی اتیک شناخته می شد و توانسته بود پروژه های پرداخت خرد اتوبوس، قطار شهری و تاکسی را در شهرهایی همچون مشهد، اهواز، قزوین، کرمان و کیش اجرا کند. اما از سال گذشته تاکنون، شاهد تغییرات برندینگی، ساختاری و فعالیتی در این شرکت هستیم؛ از یک سو فعالیت های این شرکت گسترده تر و همه فعالیت‌های پرداخت الکترونیکی فناپ شامل کارتخوان، موبایل و کسب‌وکارهای آنلاین در اتیک متمرکز شد و از سوی دیگر، نام اتیک به "فناپ پرداخت" تغییر کرده که قرار است در سال 96 با این نام فعالیتش را ادامه دهد.

به گفته فرهنگ فرزان؛ معاون توسعه کسب و کار فناپ پرداخت، خدمات مبتنی بر پایانه های فروش و راهکار وفاداری مشتریان، درگاه های پرداخت، کیف پول الکترونیکی، پرداخت های مبتنی بر NFC و وچر از مهمترین حوزه های فعالیتی این شرکت است.

فرزان ادامه می دهد: در سال 96 روی چند رشته کسب‌وکاری خاص تمرکز می‌کنیم و آن‌ها را به‌عنوان هدف‌های جدی خود در این سال قرار داده ایم؛ یکی از این رشته فعالیت‌ها در حوزه خدمات مبتنی بر کارتخوان است که به دنبال تثبیت و گسترش فعالیت‌های این بخش هستیم.

او می افزاید: در کنار مجموعه PSP پاسارگاد مجموعاً 500هزار دستگاه کارتخوان داریم که بخش عمده‌ای از آن متعلق به بانک پاسارگاد و بخش‌هایی از آن متعلق به بانک‌هایی مانند صادرات، رفاه، گردشگری، سپه و… است. نمونه‌ی توسعه فعالیت‌ها، مناقصه‌ بانک سپه است که سال گذشته مجموعه PSP پاسارگاد برنده این مناقصه شد.

به گفته فرزان، وجود بیش از پنج میلیون کارتخوان و حداکثر دو و نیم میلیون فروشنده در کشور، نشاندهنده اشباع تقریبی بازار است که لازم است خدمات جاری با کیفیت خوبی ارائه شود تا مشتری ها و صاحبان کسب‌وکار بتوانند سرویس های مورد نظر خود را به‌راحتی دریافت کنند.

او می گوید: سال گذشته به ‌موازات کد دستوری 720، یک برنامک موبایلی با نام " ماناپی" را راه‌اندازی کردیم که قصد داریم در سال جاری، این اپلیکیشن موبایلی را در سطح بازار و مشتریانمان توسعه دهیم.

معاون توسعه کسب و کار فناپ پرداخت ادامه می دهد: تلاش کردیم در دو حوزه UI/UX و عامل انگیزشی کاربران نسبت به دیگر اپلیکیشن ها مزیت رقابتی داشته باشیم. در ماناپی ماشین جایزه‌ای را ایجاد کرده‌ایم که در درون آن، گیمیفیکیشن قابل توجهی وجود دارد تا مشتری بتواند ارتباط برقرار کند و به راحتی جایزه خود را دریافت کند.

او با اشاره به فعالیت های فناپ پرداخت در حوزه  NFCمی گوید: اواخر سال گذشته به همراه ایرانسل از محصول NFC خود در اهواز رونمایی کردیم که این محصول در سامانه حمل‌ونقل اهواز و پروژه‌های پرداخت خرد این شهر استفاده می‌ شود. در سال جاری هم می خواهیم  محصولی مبتنی بر تکنولوژی‌ NFC  را به بهره‌برداری برسانیم.

فرزان در پایان در پاسخ به این سوال که " فناپ پرداخت قصد دارد در حوزه پرداخت بر بستر شبکه های اجتماعی خدماتی ارائه دهد"، می گوید: قابلیت‌هایی که در کشور ما تاکنون مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام ایجاد شده، هیچ کدام پرداخت کامل نیستند؛ یعنی هر کدام تا مرحله آخر می‌رود و در نهایت شما را به درگاه پرداخت اینترنتی می‌فرستد. بدیهی است این موضوع چندان برای کاربر ارزشی ایجاد نمی‌کند، چون می‌تواند از ابتدا در درگاه پرداخت نیاز خود را برطرف کند. همچنین در تلگرام یک ربات است و فرد برای خرید یک شارژ باید پنج دقیقه زمان صرف کند. نکته دیگر این است که این پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام فاقد ضمانت حفظ امنیت پرداخت و ثبات هستند. به همین دلیل در شرایط فعلی این حوزه را قابل سرمایه‌گذاری ارزیابی نمی‌کنیم.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.