آمار جالب مبادلات آنلاین در سال 2016

حجم مبادلات آنلاین در جهان به بیش از 74/ 1 تریلیون دلار در سال 2016 رسید و برآوردها، حکایت از رسیدن این رقم به بیش از 2 تریلیون دلار در سال‌های آتی دارند.

عصر بانک؛آن‌طور که از آمارها بر می‌آید، حدود 71درصد فروشندگان امروز، کالای خود را به‌طور آنلاین به فروش می‌رسانند و طبق اعلام اداره آمار آمریکا، در حدود 5/ 7درصد از کلیه خرده‌فروشی سال 2015 این کشور، از راه آنلاین انجام شده است. پیشتازان عرصه کسب و کارهای آنلاین به ترتیب بریتانیا، چین، نروژ، فنلاند، کره جنوبی، دانمارک، آلمان، آمریکا و ژاپن هستند. پیش‌بینی می‌شود نسبت خریداران آنلاین به درصد جمعیت اینترنت در مقیاس جهانی که در سال 2014 در حدود 43درصد بود، به بیش از 47درصد در سال 2018 افزایش یابد.

 

سایت علی‌بابا به تنهایی در حدود 27 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و آمازون با حدود 13 درصد در جایگاه دوم ایستاده است. هر دو در کشورهای خود غالبند و با توجه به رعایت دو اصل قیمت اندک و تحویل سریع، قدرت انتخاب بزرگی به مشتریان داده‌اند. تقریبا یک‌سوم تمام تراکنش‌های خرده‌فروشی آنلاین در آمریکا در سال گذشته میلادی در آمازون انجام شد که نسبت به سال 2012 رشدی 10درصدی را نشان می‌دهد. از آن سو نیز، Jd.com که یکه‌تاز خرده‌فروشان آنلاین در چین است، سهم خود را از 1/ 5درصد در سال 2012 به 3/ 11درصد افزایش داده است. این در حالی است که سهم بازار ای‌بِی و علی‌بابا در کشورهای یادشده به ترتیب 8/ 1 و 6/ 2درصد کاهش یافته است. رتبه‌های اول تا دهم بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین در سطح جهان را به ترتیب وب‌سایت‌های علی‌بابا (با سهم 6/ 26درصد، چین)، آمازون (13درصد، آمریکا)، ای‌بِی(5/ 4درصد، آمریکا)، ‌جِی‌دی (8/ 3درصد، چین)، راکوتن (5/ 1درصد، ژاپن)، اپل (4/ 1درصد آمریکا)، سانینگ (3/ 1 درصد، چین)، شیائومی (0/ 1درصد، چین)، دل (9/ 0 درصد، آمریکا) و وال‌مارت (8/ 0درصد، آمریکا) در اختیار دارند.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.