تعجب از یک حرکت در کسب‌وکار

همان موقع که شما فکر می کنید همه چیز را درباره شرکت آمازون می دانید، این شرکت می رود و همه چیز را تغییر می دهد.

عصر بانک؛به گزارش خبرآنلاین، روز جمعه آمازون اعلام کرده که به توافق رسیده است تا شرکت هول فود را به قیمت 13.7 میلیارد دلار خریداری کند. این قرارداد بلافاصله صنعت سوپرمارکت را تغییر داده و این شرکت را به غولی در صنعت دیگر تبدیل کرده است.

 

این خبر تعجب خیلی از افراد را در بازار وال استریت برانگیخته است، اما کسانی که مدتی است با آمازون همکاری می کنند، تعجب نکردند. چون این تحولات برای جف بزوس است و دور از انتظار نیست.

 

مدیرعامل و بنیانگذار آمازون، دو دهه گذشته ثابت کرد که جاه طلبی و تلاش او برای پیش رفت هیچ مرزی را نمی شناسد. در اصل بزوس ابتدا به عنوان یک کتاب فروش آنلاین شروع به کار کرد، اما پس از چند سال آمازون گسترش پیدا کرد و به حوزه سخت افزار، خدمات ابر وارد شد، در این سال ها هم اغلب از رقبای خود جلوتر بوده است.

 

هدف اصلی او در واقع متحول کردن صنعت خرده فروشی است. ممکن است آمازون از فروش کتاب شروع کرده باشد، اما در حال حاضر در فروش لباس، رزرو هتل و بقیه قسمت ها جایگاهی پیدا کرده است. حالا نیز برای تحویل موادغذایی قدم برداشته است.

 

با به دست آوردن هول فود، آمازون پتانسیل این را دارد که یک بازار دیگر را از آن خود کند. بازاری که به تنهای در ایالات متحده 600 میلیارد دلار فروش داشته است. از طرف دیگر، سرمایه گذاران به سرعت موفقیت بزوس در معاملات را به رسمیت شناختند. سهام آمازون در معاملات اولیه روز جمعه، 3 درصد رشد داشت. از طرف دیگر، سهام خرده فروشان و رقبای مواد غذایی در بازار روز جمعه ناموفق بوده است.

 

هر شرکتی که با بزوس در هر زمینه ای در حال رقابت بوده، تاکنون شکست خورده است. به طور مثال در زمانی که دیگر رسانه های کاغذی طرفداران زیادی ندارد، جف بزوس با خرید واشنگتن پست با قیمت 250 میلیارد دلار در سال 2013 توانست این خبرگزاری را به یک خبرگزاری سود ده تبدیل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.