خرده فروشی از طریق کانال همه کاره (Omni-Channel)

خرده فروشان می‌بایست از یک استراتژی پرداخت جهانی قدرتمند برای دستیابی به موفقیت برخوردار باشند. هدف از اینکار ایجاد یک دیالوگ بی نقص با مشتری است آنهم در هر سطحی که مشتری در طول فرآیند خرید قرار دارد، از تحقیقات پیش از خرید گرفته تا پشتیبانی و خدمات پس از فروش.

به گزارش واحد تحقیق و ترجمه عصر بانک؛تکنولوژیهای آنلاین، دستگاههای موبایل و سیل تقاضای جدید مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر دادن بخش خرده فروشی و صنعت پرداخت هستند. این امر به خرده فروشان و بازیگران صنعت پرداخت فرصت جدیدی برای متنوع سازی و کسب درآمدهای جدید داده است.

 

ابداعات چندگانه‌ی تکنولوژیک اخیر، شیوه‌ی خرید مصرف کنندگان را تغییر داده است. بازرگانان بدین طریق ملزم شده اند که از کانال همه کاره  (Omni-Channel)الگوهای جدید شیوه‌ی مصرف مشتری و انتظارات آنها را پیدا کنند.

 

این گذار کارآسانی نیست ازینرو که بازیگران عرصه‌ی تجارت آنلاین از تخصص فروش در فروشگاههای فیزیکی برخوردار نیستند و همچنین بازرگانان کار کشته به شدت در حال یکپارچه کردن و متحد کردن فروشگاههای فیزیکی خود در فضای مجازی هستند. از دید تکنیکی، اجرایی کردن استراتژی کانال همه کاره  (Omni-Channel) نیازمند تلاشی عظیم از سمت خرده فروشان و پشتیبانی صنعت پرداخت است.

 

مهمترین قدمی که در ابتدا باید برداشته شود شامل توسعه‌ی زیرساخت‌های IT به جهت ساده سازی سیستم‌ها و ایجاد کردن پایگاه داده‌های واحد مشتری است. بازرگانان همچنین باید با ساختارهای تیمی و حتی مالی و فروش آشنا باشند که بتوانند از رویکرد تک-کاناله دور شوند. گزارشها نشان می‌دهد که بازرگانان باید مدیریت چرخه‌ی عرضه و فرآیندهای لجستیکی را بازسازی کنند، بخصوص باید بخش‌های انبار،  CRM و داده‌ی مشتری، وفاداری، تاییدیه‌های آنی قیمت سهام نیز در سیستم جدید لحاظ شود تا بخش پرداخت و دسترسی به گزینه‌ها برای مشتری راحت باشد و اینکه در کل تعامل مابین آنلاین و آفلاین به منظور رضایت مشتری برقرار شود.

 

در قلب خرده فروشی‌ها، زیرساخت پرداخت کانال‌های متقاطع یا  Cross Channel که با سرویس‌های پذیرش چند کاناله (Multi-channel)  یکی شده است به نظر می‌تواند کسب و کارها را توانا سازد، زیرساخت مناسبی برای دانش بهتر مشتری مهیا کند و همچنین تجربه‌ی مصرف کننده را بهبود بخشد.

 

خرده فروشی کانال همه کاره (Omni-Channel) هم‌اکنون در بسیاری جاها به کار گرفته می‌شود و به سرعت در حال رشد است. خرده فروشان می‌بایست از یک استراتژی پرداخت جهانی قدرتمند برای دستیابی به موفقیت برخوردار باشند. هدف از اینکار ایجاد یک دیالوگ بی نقص با مشتری است آنهم در هر سطحی که مشتری در طول فرآیند خرید قرار دارد، از تحقیقات پیش از خرید گرفته تا پشتیبانی و خدمات پس از فروش.

 

در بطن این چالش، سیستم‌های پرداخت نقش مهمی دارند. این سیستم ها زیرساخت را برای تایید هویت مشتری، تایید خرید و پشتیبانی تا حدی که رضایت مشتریان را در پی داشته باشد فراهم می‌کنند.

 

تغییرات سوق داده شده توسط مشتری، پرداخت و تکنولوژی از طریق نوآوری‌ها و پویایی بازار، امنیت و هزینه‌های مرتبط با آن هم‌اکنون از مواردی هستند که در سطح مدیریت ردیابی می‌شوند؛ هم در بخش خصوصی و هم در صنعت پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.