خرده فروشی سنتی در چین در حال رشد است

فروشگاه‌های میلیاردر هنگ‌کنگی حاشیه سودی به وجود آورده است که آمازون تنها در رویاهای خود ممکن است چنین چیزی را ببیند.

عصر بانک؛به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، چه کسی می‌تواند ادعا کند که با رونق یافتن خرده فروشی های اینترنتی و آنلاین، دوره خرده فروشی سنتی در دنیای واقعی به پایان رسیده است؟ گروه «ای اس واتسون» که متعلق به میلیاردر هنگ‌کنگی، «لیکا شینگ» است روزانه 4 فروشگاه جدید افتتاح می‌کند چرا که فروش محصولات محافظت از کودکان و پوست در چین حاشیه سودی ایجاد می‌کند که شرکت آمازون دات کام در خیال خود هم نمی تواند آن را تصور کند.

 

مدیر اجرایی ارشد، مالینا انگای، در مصاحبه‌ای گفت: مالک فروشگاه‌های سلامتی و زیبایی واتسون و داروخانه‌های زنجیره‌ای مرتبط با آن در نظر دارد امسال در سراسر جهان 1400 فروشگاه عرضه مستقیم کالاهای خود را افتتاح کند که بیش از یک سوم آن در چین خواهد بود. او ادامه داد: در چین که بازار اصلی تجارت ماست به طور متوسط هر واحد از فروشگاه‌های ما در کمتر از یک سال هزینه لازم برای بازگشایی فروشگاه را بازمی‌گرداند.

 

توسعه شرکت واتسون بر خلاف شرکت «مارک اند اسپنسر» است که تصمیم به خارج شدن از چین گرفت چرا که تجارت آن‌ها در مواجهه با برندهای لوکسی مثل لوییزویتون و باربری در دومین اقتصاد بزرگ دنیا هر روز کندتر می‌شد، اما تجارت شرکت واتسون در چین در سال گذشته از فروش خود 22 درصد سود به‌دست آورد که بیشترین مقدار در تمام بازارهایی است که این شرکت در آن فعالیت دارد.

 

بر طبق تحقیقات یورو مانیتور، درحال حاضر واتسون 3000 فروشگاه در بیش از 430 شهر چین دارد که این شرکت را با در اختیار داشتن 30 درصد داروخانه‌های کل چین به بزرگترین بازیگر این صنعت تبدیل کرده است.

 

واتسون در نظر دارد در سه سال آینده 160 میلیون دلار برای بهبود پلت‌فرم فناوری‌های خود، بهینه‌سازی تحلیل داده‌ها و ساخت انبارهای جدید هزینه کند. هدف واتسون این است که در 3 سال آینده سالانه حداقل 40 درصد در فروش آنلاین خود هم رشد داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.