افزایش ناگهانی ارزش «بیت‌کوین»

درحالی که هر بیت‌کوین تا سه‌روز قبل زیر 2هزار دلار قیمت داشت اما در طول یک شب ناگهان 25درصد رشد کرده و قیمت آن به بالای 2800دلار رسید.

عصر بانک؛ظاهرا پلت‌فرم بیت‌کوین (Bitcoin)روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد، چراکه ارزش هر واحد بیت‌کوین در حال گذر از مرز سه هزار دلار است. درحالی که هر بیت‌کوین تا سه‌روز قبل زیر 2هزار دلار قیمت داشت اما در طول یک شب ناگهان 25درصد رشد کرده و قیمت آن به بالای 2800دلار رسید. گفته می‌شود پلت‌فرم جدید معاملات از طریق بیت‌کوین با نام SegWit قرار است به‌زودی آغاز به‌کار کند. در صورتی که بیش از 80درصد از برنامه‌نویسان و طراحان بیت‌کوین موافق این تغییرات باشند، استفاده از پلت‌فرم جدید از اول آگوست امسال رسما آغاز خواهد شد.

 

افزایش ارزش بیت‌کوین در شب‌های گذشته حاکی از این است که احتمالا پلت‌فرم جدید اجرایی خواهد شد و همچنین موجب کاهش اختلافات بین اعضای بیت‌کوین و برنامه‌نویسان این پلت‌فرم نیز خواهد شد. اولین اختلاف میان اعضای بیت‌کوین راجع به موضوع افزایش سرعت تراکنش‌های بیت‌کوین بود. درحال حاضر شبکه بیت‌کوین قادر است تنها 7 تراکنش همزمان در ثانیه را انجام دهد. باتوجه به افزایش روزافزون کاربران و معاملات بیت‌کوین که موجب پایین آمدن سرعت تراکنش‌ها و ایجاد تاخیر در معاملات شده، پلت‌فرم به‌روزرسانی شده SegWit می‌تواند سرعت تراکنش‌ها و معاملات را دوباره بهبود ببخشد. ضمنا ارزش هر واحد Ethereum که در دومین پلت‌فرم برتر در این زمینه استفاده می‌شود، 15درصد افزایش پیدا کرد. این افزایش در حالی رخ داد که گزارش‌های جدید نشان می‌داد هکرها موفق به سرقت بیش از 32میلیون دلار از این پلت‌فرم دیجیتالی شده‌اند.

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.