چرا طلا و سکه صعودی شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره علت افزایش قیمت طلا و سکه گفت: افزایش نرخ ارز باعث صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

عصر بانک؛محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:‌ در دو هفته گذشته قیمت جهانی طلا رو به افزایش بود و تاثیر آن در بازار داخلی خیلی کم بود.

 

وی ادامه داد: علت اینکه این تاثیرگذاری کم بود دو موضوع است؛ یکی کاهش تقاضا و دیگری از بین رفتن تفاوتی که در بازار طی ماه های گذشته روی قیمت طلا و سکه ایجاد شده بود. 

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در چند روز گذشته در حالی که قیمت جهانی طلا چند دلاری کاهش قیمت پیدا کرده است قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حال افزایش است. این افزایش ناشی از افزایش قیمت ارز است. طبیعتا در سال‌های گذشته هم این اتفاق رخ می‌داد که با خروج حجاج ایرانی و تقاضایی که برای خرید ارز ایجاد می‌شود قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند.

 

کشتی آرای تصریح کرد: طبیعتا تاثیر مستقیم افزایش قیمت ارز روی طلا و سکه است. از سوی دیگر وضعیت تقاضا عادی است و شاهد افزایش تقاضا برای طلا و سکه نیستیم و افزایش تقاضا برای ارز ایجاد شده است.

 

به گزارش ایسنا، قیمت سکه در پنجمین ماه سال با روند افزایشی همراه شده و پس از مدتی ثبات، سمت و سوی صعودی پیدا کرده است؛ به طوری که سکه تمام طرح جدید در کمتر از دو هفته ای که از مرداد ماه سپری شده است 21 هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرده است. نیم سکه نیز 15 هزار تومان و ربع سکه 17 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.