اپلیکیشن “بله” جایگزینی برای تلگرام

مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد درباره اپلیکیشن جدید این شرکت به نام "بله" عنوان کرد: این اپلیکیشن می‌تواند جایگزینی برای تلگرام به لحاظ سیاسی و اجتماعی در ایران باشد.

عصر بانک؛فرامرز خالقی در نشست امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت داده‌ورزی سداد بزرگترین هولدینگ فناوری اطلاعات کشور در حوزه بانکی است، گفت:این هولدینگ 350 سرویس بانک ملی را در 5 حوزه معاونت مختلف پوشش می‌دهد و بالغ بر 2500 پرسنل دارد.

 

وی با بیان اینکه بانک ملی اکنون 30 میلیون مشتری و 62 میلیون حساب بانکی در کشور دارد، اظهار کرد: سداد نیز رتبه نخست نوآوری برتر بانک در ششمین همایش بانکداری الکترونیک در سال گذشته را کسب کرده است.

خالقی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که قطب فناوری کشور باشیم و اکنون اپلیکیشن "بله" تحت پوشش بانک ملی تنها اپلیکیشنی است که دارای مجوز مخابرات است و قطعی ندارد، مگر اینکه اینترنت کشور به صورت سراسری قطع شده باشد.

وی درباره فراگیری اپلیکیشن بله نیز تاکید کرد: تا شب گذشته 228هزار مرتبه نصب داشته‌ و در 11هزار و 500 کانال و 11هزار و 50 گروه به اشتراک گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد عنوان کرد: پیش از این مصوبه شورای عالی مجازی اجازه مراودات مالی بر روی اپلیکیشن را نمی‌داد، اما توانستیم با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزیر ارتباطات، این موضوع را رفع کرده و ضمن اینکه وزیر در نهایت به این نتیجه رسیدند که می‌توان از اپلیکیشن بله به عنوان جایگزینی برای تلگرام استفاده کرد.

وی گفت: حتی در جلسه‌ای که پیش از صحن علنی مجلس در میان نمایندگان حضور داشتم، اپلیکیشن بله بانک ملی را برای 35 نماینده نیز نصب کردیم.

خالقی درباره امکان سوء‌استفاده از این اپلیکیشن نیز تاکید کرد: نخستین دغدغه ما برای فراگیر کردن این اپلیکیشن شناساندن آن به مردم و سپس تضمین امنیت آن بود. از طرفی چند ماهی است که مسئولان کشور بر وارد کردن اطلاعات و شماره حساب مردم بر روی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها هشدار می‌دهند، اما باید گفت که بله یک اپلیکیشن تحت‌پوشش بانک ملی همانند بام است.

وی اظهار کرد: صحبت از عدم امکان سوء‌استفاده در فضای مجازی می‌تواند تنها یک وهم باشد و همواره نگرانی‌هایی برای هک‌شدن وجود دارد، اما ما باید به عنوان مسئولان امنیتی همواره به روز باشیم.

مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد با اشاره بر خدمات درخواست پول اپلیکیشن بله، خاطرنشان کرد: تنها یک مورد خدمات این اپلیکیشن درخواست پول است که ظرف یک ماه گذشته بر روی آن نصب شده است. به کمک این خدمت، ارگانی مانند یک موسسه خیریه می‌تواند حساب فرد مستحق را در اپلیکیشن قرار داده و از سویی برای تمام اعضای خود یک پیام مشترک ارسال کند تا کمک‌هایی به حساب این فرد از سوی خیرین واریز شود.

"بله" اولین اپلیکشن پیام‌رسان فارسی و ایرانی است که خدمات پرداخت درون برنامه‌ای را برای کاربران فراهم کرده است. این اپلیکیشن ترکیبی از خدمات پرداخت و امکانات مالی و گفتگو آنلاین را به‌صورت همزمان دارا است.

‎بخش پیام رسانی این اپلیکیشن مانند تلگرام است که به کاربر امکان ارسال پیام، عکس، فیلم و فایل را می دهد. همچنین افراد می توانند در این اپلیکیشن، گروه و یا کانال تشکیل دهند، افراد را بر اساس نام و یا شماره موبایل جستجو کنند و دوستان و آشنایانشان را به لیست مخاطبانشان اضافه کنند.

 

/آنا 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.