چت‌بات‌ها و نسل بعدی پرداخت‌ها

بات‌ها می‌توانند از علایق و تمایلات مشتری در سابقه‌ی خریدهایشان استفاده کنند و پیشنهادات مرتبط تری به مشتری ارائه کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛چت‌بات یا ربات‌گفتگو (chatbot) یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده است.

 

چت‌بات‌ها یا ربات‌گفتگو وهوش مصنوعی هنوز در دوران کودکی خود به سر می‌برند. در زمان نسبتا کمی، در صنعت‌های متعددی جای خود را باز کردند و بکارگرفته شدند؛ صنایعی که همگی ادعای این را دارند که از آخرین تکنولوژی روز بهره می‌برند.

 

با اینحال، خرده فروشی از حوزه‌هایی است که چت‌بات‌ها می‌توانند یک منزل دائمی برای خود دست و پا کنند. این تکنولوژی در موارد بسیاری قابلیت بالای خود را نشان داده است؛ قابلیت‌هایی همچون پرداخت‌های آنی موبایل، بهینه سازی تجارت الکترونیک آنلاین و دیگر بخش‌ها. مادامیکه این تکنولوژی‌ها روز به روز کامل‌تر می‌شوند، حوزه‌ی خرده فروشی بیشتر از پیش از مزایای آن منتفع خواهد شد.

 

بر طبق گزارش منتشر شده‌ای از eMarketeer، پیش بینی می‌شود که فروش جهانی تجارت الکترونیک تا سال 2020 به رقمی بالغ بر 4 تریلیون دلار برسد که از این رقم، تراکنش‌های موبایلی چیزی حدود 45 درصد از آن را در بر می‌گیرد. بسیاری از خرده فروشان در حال اضافه کردن پرداخت موبایلی به سیستم‌های خود هستند زیرا این مورد یک مشکل مرسوم را برجسته می‌کند: مشتری می‌داند که چه می‌خواهد اما برای انجام آن کار می‌بایست در صف منتظر باشد.

 

با معرفی سیستم‌های پرداخت در اپلیکیشن‌های پیغامرسان (پیغامرسان فیس‌بوک، Kik و غیره)، چت‌بات‌ها را می توان در این فرآیند پرداخت موبایلی ادغام کرد. این کار به نفع خرده فروشان و مغازه‌داران است و موجب می‌شود مغازه‌داران درآمد مازادی را از کاهش هزینه‌های مرتبط با در صف ماندن به دست آورند و مشتریان نیز از یک تجربه‌ی آنی و سریع در مواجه با خواست‌هایشان برخوردار می‌شوند.

 

بسیاری از سیستم‌های چت بات کنونی تماما قدرت گرفته از هوش مصنوعی نیستند، بلکه سیستم‌های رضایت بخشی هستند که به نظر می‌رسد توسط هوش مصنوعی طراحی شده اند. با اینحال، مادامیکه توسعه دهندگان لایه‌های جدیدی را به تکنولوژی از طریق یادگیری ماشینی اضافه می‌کنند، بیشتر و بیشتر به ایجاد یک تجربه‌ی واقعی از هوش مصنوعی نزدیک می‌شوند. بات‌ها می‌توانند از علایق و تمایلات مشتری در سابقه‌ی خریدهایشان استفاده کنند و پیشنهادات مرتبط تری به مشتری ارائه کنند. برا ی مثال، برند‌ها می‌توانند با اضافه کردن چت بات ها به رابط کاربری موبایل ترافیک را به سمت خود بکشانند و به هنگام رویارویی مشتری با فروشگاه پیشنهادات خود را ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.