10خطری که تجارت جهانی با آن رو به رو است

بر اساس نظرسنجی که از طرف انجمن جهانی اقتصاد در سراسر جهان صورت گرفته، بیکاری، بحران مالی و شکست دولت مهمترین خطری است که کسب و کارها در سطح جهانی با آن رو به رو هستند.

عصر بانک؛به گزارش خبرآنلاین، بر اساس نتایج نظرسنحی جدید انجمن جهانی اقتصاد، امنیت سایبری، سلامت اقتصاد جهانی، شوک قیمت انرژی و حملات تروریستی بعضی از خطراتی هستند که تجارت جهانی و توانایی تجار را در کار تهدید می کند.

 

بررسی های صورت گرفته توسط انجمن جهانی اقتصاد نشان می دهد که این 10 ریسکی در زیر تاکید شده تجارت جهانی را در خظر انداختند و تاجرهای جهانی بر این باورند که این موارد نگران کننده است:

 

1. بیکاری و کمبود درآمد

 

2. بحران مالی

 

3. شکست دولت ها

 

4. بی ثباتی عمیق اجتماعی

 

5. شکست نظام مالی

 

6. شکست زیرساخت های حیاتی

 

7. حملات سایبری

 

8. درگیری بین ایالتی

 

9.حملات تروریستی

 

10. شوک قیمت انرژی

 

در حالی که همچنان مانند سال های گذشته سلامت اقتصاد جهانی در این لیست قرار دارد، اما در سال جاری نگرانی ها در خصوص افزایش حملات سایبری افزایش یافته است.

 

به گفته کارشناسان، حملات سایبری بیشترین خطر برای کسب و کار محسوب می شود و شرکت ها باید در نظر داشته باشند که این خطر چگونه می تواند به آن ها صدمه زند تا مانع از گسترش از این خطر شوند.

 

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که پاسخ دهندگان در سراسر آمریکای شمالی، شرق آسیا و مناطق اقیانوس آرام بیشتر، از حملات سایبری و حباب دارایی ها نگران هستند و این دو موضوع را تهدید می دانند.

 

این در حالی است که بیکاری، بحران مالی و شکست دولت سه خطری است که در سطح جهانی کسب و کارها با آن رو به رو هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.