بازی‌سازی در فین‌تک

چگونه شرکت مالی از بازی‌سازی استفاده می‌کند؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛فین‌تک‌ها بطور فزاینده‌ای به دنبال ایجاد تعامل بهتر با کاربران برای حفظ آنها هستند. جدا از شبکه های اجتماعی مشخص، یک پدیده‌ی اجتماعی دیگر برای تعامل با مشتریان در حال رشد است که بازی‌سازی (gamification) نام دارد.

 

بازی‌سازی یا گیمیفیکیشن  فرایندی است برای آنکه فعالیت، سیستم و یا سرویسی را که ماهیت بازی ندارد با بازطراحی به شکل یک بازی، جذاب تر و یا انگیزه بخش تر نماییم. این فرایند تلاش می‌کند با استفاده از عناصر بازی (شامل ایجاد مرحله، ایجاد امتیاز و …) تعامل کاربر با سیستم را بهبود ببخشد.

یکی از این فین‌تک ها Greenlight Financial Technology نام دارد. این استارتاپ ژانویه‌ی امسال توسط فردی بنام شنان راه‌اندازی شد؛ کسی که قبلا یکی از مدیران بخش اقتصادی Yahoo Finance بود. این شرکت بر انتقال پول از طریق والدین به بچه‌هایشان به شیوه‌ی دیجیتال و با کیفیتی بی‌عیب و نقص متمرکز است. هم‌اکنون این شرکت از یک کارت اعتباری برخوردار است که از طرف MasterCard پشتیبانی می‌شود؛ این کارت به والدین اجازه می دهد که تا سقف هزار دلار برای بچه‌هایشان پول ارسال کنند. این رقم را می‌توان به محض خرج کردن پول دوباره شارژ کرد. هر خانواده می‌تواند تا سقف پنج کارت داشته باشد.

 

اپلیکیشن موبایل این سیستم، که هم برای اندرید و هم اپل طراحی شده است، والدین را قادر می‌سازد که هر لحظه که اراده کردند پول ارسال کنند و یا مقادیری را به جهت مصارف خاصی اختصاص دهند. این شرکت با در دست داشتن چهار الگوی مشخص به والدین اجازه می دهد که این منابع را به مغازه‌های مشخصی اختصاص دهند.

 

برای مثال، پدر یا مادر می‌تواند 500 دلار به حساب فرزندش واریز کند و معین کند که آن پول فقط صرف خرید کتاب در فروشگاه داخل کالج شود. این فرآیند از طریق یکی از الگوهای Greenlight انجام می شود که اجازه می‌دهد این مبلغ در فرآیند تشخیص هویت پرداخت ادغام گردد.

 

شنان در این باره  می گوید:”هدف شرکت این است که به والدین کمک کند تا بتوانند فرزندانی با هوش مالی تربیت کنند.”

 

یکی از شیوه‌های‌ دست‌یابی به این مهم، مهیا کردن ابزاری برای والدین است که بتوانند هرچه بهتر فرزندانشان را از طریق بازی‌سازی با هوش مالی آشنا کنند. هرچند که شنان از ارائه‌ی جزئیات خودداری کرد اما می‌توان حدس زد که این سیستم شامل پاداش، ایموجی‌ها و دیگر تاکتیک‌های تعاملی است.

 

Greenlight سعی می‌کند فراتر از استفاده از کارت‌های اعتباری نگاه کند و می‌خواهد در طول ماه آینده محصولات جدیدی مرتبط با پس‌انداز، اعتبار و سرمایه‌گذاری به این مجموعه بیافزاید.

 

کارت اعتباری  Greenlight هم کارتی فیزیکی است و هم دیجیتال. اپلیکیشن این سایت از محدودیت سنی برخوردار نیست اما از نظر  Greenlight یک فرزند مابین 12-22 سال سن دارد.

 

در ماه می، Greenlight اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری 7.5 میلیون دلاری توسط شرکت کانادایی Relay Ventures در این شرکت صورت گرفته است. از دیگر سرمایه‌گذاران می‌توان به  Social Capital ، NEA و TTV اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.