رکوردشکنی‌های جدید سکه و دلار

نرخ دلار و سکه طی روزهای اخیر با تحولات تازه‌ای همراه شد و به رکوردهای جدیدی در سال جاری دست یافت؛ به گونه ای که سکه تمام از مرز یک میلیون و 300 هزار تومان گذشت و دلار هم 4000 تومان را رد کرد.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، بازار ارز و سکه در روزهای گذشته دستخوش تغییر و تحولات جدیدی شد. بررسی روند نرخ دلار در حدود یک هفته گذشته روند بی سابقه‌ای را دست کم در سال جاری نشان می‌دهد.

 

دلار آمریکا در تاریخ سوم ماه با طی کردن شیب صعودی در روزهای قبل از آن از مرز 3900 تومان گذشت تا شیب صعودی شدن دلار در روزهای پس از آن هم کلید بخورد.

 

در  چهارم مهر ماه دلار به 3906 تومان رسید و درششم مهر ماه 3911 تومان در بازار آزاد عرضه شد و در دهمین روز مهر به 3916 تومان رسید. در روزهای بعد گرانی دلار در شیب تندتری قرار گرفت. در یازدهم مهر دلار 3930 تومان در بازار آزاد فروخته شد تا طی یک روز با جهش حدود 15 تومانی روبرو شده باشد.

 

دلار با ادامه این مسیر در سیزدهم مهر ماه به 3948 تومان و در پانزدهم مهر ماه به یکباره به 3971 تومان رسید تا گرانی دلار همچنان ادامه دار باشد.

 

در روزهای میانی مهر همین مسیر تداوم داشت در نهایت برای اولین بار در روز گذشته ( 17 مهر) دلار برای اولین بار در سال 1395 از مرز 4000 تومان گذشت تا به رکورد جدیدی دست پیدا کرده باشد. دلار در این روز 4041 تومان در بازار آزاد عرضه شد.

 

بررسی‌ها از روند قیمت دلار در حدود دو هفته گذشته نشان می دهد که این ارز حدود 140 تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

 

بازار سکه نیز در همین فاصله و تحت تاثیر بازار دلار در مسیر صعودی گام برداشت؛ به طوری که در شروع مهر ماه یک میلیون و 237 هزار تومان در بازار فروخته شد و در روزهای بعد با طی کردن مسیر افزایشی در 17 مهر ماه از مرز یک میلیون و 300 هزار تومان عبور کرد و به یک میلیون و 312 هزار تومان رسید تا در 17 روز اخیر 75 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.