پوتین به بیت‌کوین چراغ سبز نشان داد

طبق گفته نیکولای نیکیفوروف، وزیر ارتباطات روسیه، ولادیمیر پوتین فرمان ایجاد یک پول دیجیتال ملی را صادر کرد.

عصر بانک؛به گزارش راشاتودی، طبق گفته نیکولای نیکیفوروف، وزیر ارتباطات روسیه، پس از دیداری در پشت درهای بسته، رییس‌جمهور، ولادیمیر پوتین فرمان ایجاد یک پول دیجیتال ملی را صادر کرده است.

 

آقای وزیر گفت که هنگامی که پول دیجیتال یا کریپتوروبل ایجاد شود، سرمایه‌گذاری در سایر ارزهای دیجیتال ممنوع می‌شود و مقررات سرمایه‌گذاری در کریپتوروبل هم کاملا با دولت تنظیم می‌شود.

 

نیکیفوروف گفت: من کاملا با اطمینان اعلام می‌کنم که ما فقط به یک دلیل ساده کریپتوروبل را به راه خواهیم انداخت: اگر ما این کار را نکنیم همسایگان ما در جامعه اقتصادی اوراسیا ظرف چند ماه این کار را خواهند کرد.

 

طبق گفته‌های آقای وزیر، تمام فعالیت‌های مالی‌ای که با کریپتوروبل انجام می‌شود مشمول مالیات خواهد شد. همچنین مالیات بر هرگونه ارزش افزوده هم اعمال خواهد شد.

 

در هنگام خرید و فروش کریپتوروبل، نرخ سود برابر با 13 درصد خواهد بود. در هنگام تبدیل کریپتوروبل به روبل روسی اگر دارنده نتواند برای وجود کریپتوروبل خود توضیحی ارائه کند، مالیاتی که به او تعلق می‌گیرید 13 درصد کل خواهد بود.

 

طبق گفته معاون وزیر توسعه اقتصادی اولگ فومیچف، این پول دیجیتال به بازارهای بین‌المللی انتقال خواهد یافت. او تاکید کرد چرخش این پول تنها در بازارهای داخلی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

 

او گفت: این  نباید یک ارز خصوصی باشد بلکه این ارزی است که توسط دولت ایجاد می‌شود، توسط دولت کنترل می‌شود و چرخش پول دیجیتال را در سایه اقتصاد دیجیتال، امکان‌پذیر می‌سازد.

 

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.