0
0

جا ماندن بانک‌ها از قایق پرداخت‌های اجتماعی

۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۸/۳کد خبر: 139508
مادامیکه سبک زندگی و انتظارات مشتریان در حال تغییر است، و اغلب توسط گوشی‌های هوشمند و دیگر تکنولوژی‌هایی که روزانه وارد زندگی آنها می‌شود تغییر می‌کند، بانک‌ها در خطر از دست دادن جایگاه خود در پیشگام بودن و رهبری در حوزه‌ی ارتباط با مشتری هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛شبکه‌های اجتماعی طیف وسیعی از انواع تعامل مابین مردم را در بر می‌گیرد که  از آن جمله می‌توان به ارائه نظر درباره چگونگی سرمایه‌گذاری و خرج کردن پول، تعامل با ارائه دهندگان محصولات و خدمات و راههای مختلف برقراری ارتباط اشاره کرد.

 

پرداخت‌های P-to-P نوعی از این تعاملات است که به دلیل علاقه‌ی جوانان و فراگیرشدن گوشی‌های هوشمند به بالاترین سطح رشد خود رسیده است.

 

بانک‌ آمریکا، ولزفارگو و دیگر بانک‌ها اخیرا در تلاش برای همکاری با Zelle بوده‌اند که از آن طریق بتوانند به کاربران اجازه دهند که با اطمینان خاطر به دوستان و اطرافیان خود بدون در نظر گرفتن بانک مقصد، پول انتقال دهند. اما این کار بیشتر بخاطر رقابت با اپلیکیشن پرداخت محبوب PayPalیعنی Venmo صورت گرفت.

 

سهم مهمی از کاربران Venmo به هنگام پرداخت پول می‌توانند برای طرف مقابل ایموجی نیز ارسال کنند. این استراتژی موجب می‌شود که حس و حال یک شبکه‌ی اجتماعی جذاب برای کاربران مهیا شود. به جای استفاده از فرصت‌های ایجاد شده برای Zelle در استفاده از طیف گسترده‌ای از ایموجی‌ها، مشتریان این موبایل بانک بیشتر از یک پیامک کوتاه دیگر نمی‌توانند چیزی به پرداخت‌ها اضافه کنند. تفاوت در رویکردها بسیار بیشتر از انگشت‌های دو دست است.

 

Venmo، که در سال 2013 به عضوی از خانواده‌ی PayPal تبدیل شد، در تلاش است که حوزه‌ای کاری‌اش را گسترش دهد و وارد دنیای پرداخت‌های درون- فروشگاهی (in-store) شود. این سرویس بطور چشمیگری توسط پذیرندگان  شبکه‌ی PayPal پذیرفته شده است . این زنگ خطری است علیه موجودیت سیستم‌های سنتی صادر کننده‌ی فیزیکی کارت‌های اعتباری.

 

تاثیر تجارت الکترونیک بر عادات خرید مشتری به واسطه‌ی وجود گوشی‌های هوشمند به خوبی نمایانگر شده است. با داشتن توانای‌های متنوع پرداخت و علاقه به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی درون-فروشگاهی، دیگر پرداخت‌ با کارت فیزیکی کمرنگ شده است.

 

امروزه اعتباردهی، به تمایل مشتری برای به اشتراک گذاشتن جزئیات محتوای کارت خرید و همچنین چگونگی نحوه‌ی پرداخت گره خورده است و به همین دلیل صادر کنندگان کارت‌های اعتباری نیز مجبور به نوآوری شده اند. آنها در گذشته با ارائه  کارت‌های پلاستیکی و تمرکز بر آن به موفقیت دست یافتند و از ویژگی‌های عمومی مزیت کارت‌های اعتباری بهره بردند، اما باید در حال حاضر باید خود را با گوشی‌های هوشمند یا شیوه‌های جدید تعامل با مشتری تطابق دهند و برای قرار گرفتن در ذهن مشتری و با وجود گوشی‌های هوشمند باید رویکرد خود را تغییر دهند. زیرا دستگاههای کارت خوان جزئیات بسیار محدودی از خرید مشتری را افشا می‌کند. بعلاوه اینکه، آنها می‌بایست فکری به حال تجربه‌ی کاربری کارت کنند که با ظهور کیف پولهای الکترونیکی توسط بازیگران صنعت موبایل تعریف شده است - و حتی پوشیدنی‌هایی همچون ساعت‌های هوشمند را نیز در نظر داشته باشند.

 

بطور سنتی، ارتباطات مابین مشتری و ارائه دهندگان سرویس‌های مالی بسیار محرمانه و محافظه کارانه است اما نسلی که به اشتراک داده‌های شخصی‌اش در عوض به دست آوردن مزایایی ملموس عادت کرده است بهتر می‌تواند موجب رشد سرویس‌هایی دیجیتال شود.

 

مشتریان در دنیای دیجیتال اجازه می دهند که اطلاعات مورد نظر درباره درآمد، معاملات و دیگر اطلاعات حساب بانکی آنها مورد تحلیل قرار بگیرد. سپس دنیای دیجیتال از یادگیری ماشینی برای آنالیز الگوهای تراکنش و بهینه‌سازی پولهای انتقالی به حساب‌های پس انداز دیجیتال استفاده می‌کند. البته بانک‌ها بر هوش مصنوعی چنین سرویس‌هایی چندان متکی نیستند و هنوز به این سطح از درک مشتری نرسیده‌اند که ارتباطات را به چیزی فراتر از تعاملات انسانی منتقل کنند.

 

مادامیکه سبک زندگی و انتظارات مشتریان در حال تغییر است، و اغلب توسط گوشی‌های هوشمند و دیگر تکنولوژی‌هایی که روزانه وارد زندگی آنها می‌شود تغییر می‌کند، بانک‌ها در خطر از دست دادن جایگاه خود در پیشگام بودن و رهبری در حوزه‌ی ارتباط با مشتری هستند.
 

مشاهده مطالب مربوط به بانک و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




اطلاعات تصویری