بازاریابی با موبایل برای شورولت

اگر تصمیم به بازاریابی دیجیتال برای محصولات و خدمات خود گرفته‌اید، نخستین گام آن است که وب‌سایتی متناسب با موبایل ایجاد کنید.

عصر بانک؛امروزه اکثر افراد جامعه از موبایل‌های هوشمند برخوردارند و بسیاری از کارهای خود را با آن انجام می‌دهند؛ حتی اگر در خانه بوده و دسترسی به کامپیوتر داشته باشند. به همین دلیل است که نمی‌توانید چشم خود را به روی بیشتر مخاطبان خود بسته و تنها وب‌سایت خود را به شکلی طراحی کنید که کاربران کامپیوتری بتوانند از آن استفاده کنند. این مساله به‌ویژه زمانی اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند که بازاریابی اینترنتی تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارهای افزایش فروش و جذب مشتری شما می‌شود و قصد دارید جایگاه خود را در رده‌بندی موتورهای جست‌وجو هم افزایش دهید.

 

اگر هم‌اکنون وب‌سایتی برای کسب‌وکار خود دارید، باید گام‌هایی برای متناسب‌سازی آن بردارید. نخست آنکه تا چه اندازه وب‌سایت کنونی شما «شلوغ» است. اگر یکی از کاربران شما در عصر پرمشغله کنونی بخواهد ظرف 2 دقیقه، به اطلاعاتی خاص درباره شما یا کسب‌وکارتان دست پیدا کند، این موضوع برایش امکان‌پذیر است؟ عکس‌ها و ویدئوهای مورد استفاده در وب‌سایت شما چه فرمتی دارند؟ آیا به اندازه کافی کم‌حجم شده‌اند تا بتوان به‌راحتی آنها را مشاهده کرد؟ زبان برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت شما چه توازنی بین عملکرد و سرعت آن ایجاد کرده است؟ در نهایت، محیط و فضای وب‌سایت، تا چه اندازه زیبا و در عین حال ساده است؟

 

اگر به این موارد در طراحی وب‌سایت خود توجه نکرده‌اید و اکنون قصد توسعه وب‌سایتی برای استفاده با موبایل دارید، باید آنها را مدنظر قرار دهید. برای این‌کار می‌توانید وب‌سایت جداگانه‌ای برای موبایل ایجاد کنید یا آنکه از ابزارها و کدهایی بهره ببرید که به‌طور خودکار، دستگاه مورد استفاده کاربر را شناسایی کرده و او را به وب‌سایت متناسب با آن دستگاه انتقال می‌دهند. در این صورت نیاز نیست که دو دامنه خاص برای مخاطبان خود تعریف کنید و معمولا فقط اضافه شدن یک حرف یا نماد به آدرس وب‌سایت است که نشان می‌دهد کاربر به وب‌سایت دیگری هدایت شده است؛ هدایتی که کاربر هم معمولا متوجه آن نمی‌شود. زمانی که این مرحله کار انجام شد و در مورد دامنه وب‌سایتتان تصمیم گرفتید، باید روی محتوا و طراحی آن متمرکز شوید. نخست، همان‌طور که گفته شد، نمی‌توان اطلاعات بیش از حدی به مخاطبان انتقال داد و باید در مورد مطالبی که در وب‌سایت استفاده می‌شود، خساست به خرج داد. کاربری ساده و آسان هم مساله دیگری است که باید به آن توجه بسیاری معطوف کرد. استفاده از آیکون‌های بزرگ و بخش‌های بزرگ در وب‌سایت متناسب موبایل شما باعث می‌شود تا کاربران در زمان استفاده از گوشی‌های لمسی، به اشتباه روی بخش‌های دیگر کلیک نکنند.

 

به‌دلیل مشابه، نیاز است که فونت‌ها هم درشت‌تر از حد معمول بوده و فاصله بین لینک‌های به‌کار رفته در صفحه از یکدیگر زیاد باشند. در مورد عکس‌ها و کلیپ‌های مورد استفاده در سایت هم باید به این موضوع توجه کرد که فرمت آنها قابل باز کردن با موبایل‌های مختلف باشد. در مورد حجم وب‌سایت و سرعت کار با آن هم نیاز به تاکید دوباره نیست. اما باید به موضوع دیگری هم توجه کرد که اولین عیب متناسب‌سازی نکردن وب‌سایت‌ها برای استفاده با موبایل است. همه شما به یاد دارید که در گذشته و زمانی که می‌خواستید با موبایل به یک وب‌سایت وارد شوید، به‌دلیل تغییر نکردن اندازه‌های پیش‌فرض صفحات وب‌سایت، همیشه باید صفحه را به چپ و راست و بالا و پایین (اسکرول) هدایت می‌کردید تا به‌عنوان مثال بتوانید شماره تلفن کسب‌وکار مدنظر خود را پیدا کنید. اما اکنون ابزارهای برنامه‌نویسی این اجازه را به صاحبان وب‌سایت می‌دهند تا بتوان اندازه‌های نمایشگر دستگاه کاربر وارد شده به سایت را شناسایی و چیدمان وب‌سایت و اندازه‌ها را براساس آنها تنظیم کرد. این چیدمان پویا می‌تواند تفاوت بین موفقیت بازاریابی دیجیتال شما و شکستتان باشد. شورولت، یکی از نخستین کسب‌وکارهایی بود که تلاش کرد این موارد را در وب‌سایت مخصوص موبایل خود لحاظ کند.

 

شورولت از شرکت طراحی وب‌سایت آکویتی گروپ، برای طراحی دوباره وب‌سایت مخصوص موبایل خود استفاده کرد. این شرکت با مدیران اجرایی شورولت و اعضای تیم بازاریابی آنها همکاری کرد تا مجموعه‌ای از تجربیات منحصربه‌فرد موبایل برای کاربران وب‌سایت شورولت ایجاد کنند. ازجمله پروژه‌های آنها خودروی کوروت استینگری (Corvette Stingray) 2014 بود. شورولت قصد داشت خودروی افسانه‌ای و قدیمی خود را بازطراحی کند و به این منظور تلاش کرد تا با طراحی یک وب‌سایت مخصوص موبایل، کاربران و مشتریان خود را در این تجربه دخیل سازد. وب‌سایت موبایلی که به این منظور طراحی شده بود، در نمایشگاه اتومبیل 2013 آمریکای شمالی معرفی شد. این وب‌سایت به سرعت نظرها را به خود جلب کرد و منجر به افزایش دوبرابری ترافیک شبانه وب‌سایت شرکت شد. مصرف‌کنندگان از شریک شدن در بازطراحی کوروت استینگری استقبال کرده بودند.

 

وب‌سایت موبایلی که در نظر گرفته شده بود، از طریق تایپ آدرس اصلی وب‌سایت و جست‌وجوهای اینترنتی در دسترس بود و تنها یک حرف m به معنای موبایل در ابتدای نام دامنه اصلی ظاهر می‌شد. این وب‌سایت به کاربران اجازه می‌داد تا در بین ویدئوها، تصاویر و قابلیت‌های ویژه خودروی مدنظر خود بچرخند. آنها همچنین می‌توانستند مانند بازی‌های کامپیوتری، رنگ‌های مختلف خودرو، رینگ‌های مختلف لاستیک و قابلیت‌های متفاوتی را روی آن امتحان کرده و در نهایت، فروشگاه‌های نزدیک و پیشنهادهای ویژه خرید به آنها ارائه می‌شد.

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.