آیا آمازون در فکر تاسیس یک بانک است؟

جدایی بانکداری و شرکت‌های تکنولوژی مالی از هم باعث شده است بانک‌ها مشتریان خود را در مقابل شرکت‌هایی چون فیس‌بوک، آمازون یا اپل از دست ندهند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛شاید لازم باشد نگاهی دوباره به مقرراتی بی‌اندازیم که شرکت‌های بانکی را از دیگر فعالیت‌های تجاری جدا می‌کند.

 

جدا بودن این دو صنعت از هم باعث شده است که در طول دوران پول مشتری در برابر خرج شدن در شرکت‌های ریسکی و غیربانکی حفظ شود و همچنین بانک‌ها مشتریان خود را در مقابل شرکت‌هایی چون فیس‌بوک، آمازون یا اپل از دست ندهند.

 

با اینحال، شخصی که الان مسئول عملیاتی او سی سی است، می‌گوید وقت آن رسیده بررسی کنیم که آیا تداوم این جدایی باعث رونق اقتصادی می‌شود یا نه. نوریکا می‌گوید:چنین فرآیندی بوروکراسی را افزایش می‌دهد که این امر منجر به تداوم افتراق می‌شود و بدون توجه به چرایی وجود این افتراق وضعیف فعلی حفظ می‌شود؛ اینکه این جدایی چرا در وهله اول ایجاد شد یا اینکه آیا برای اقتصاد امروز مفید است یا نه بی اهمیت است. 

 

اگر قانونگذاران این جدایی را حذف کنند، شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از اکوسیستم مالی به شدت متنفع خواهند شد. با اینحال، اگرچه او سی سی می‌تواند چارترهای بانکی را به شرکت‌های تکنولوژی مالی واگذار کند، اما انجام عملیات بانکی توسط شرکت‌های تکنولوژی مالی منوط به تصمیم قانونگذاران در این مورد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.