ایده اختراع خودپرداز زیر دوش آب

دستگاه ATM یا خودپرداز یکی از مهمترین اختراعات بشر است که در سهولت زندگی و صرفه جویی زمان نقش بسزایی دارد.

عصر بانک؛به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ خودپرداز یا ATM نام دستگاهی است که تقریبا همه ما حداقل یکبار در روز ممکن است سروکارمان به آن بیفتد، اما سوال اینجاست که این دستگاه را چه کسی و در چه سالی اختراع کرد؟

 

در سال 1967 میلادی، یک مخترع انگلیسی به نام جان شفرد بارون John Shepherd-Barron  ایده ساخت دستگاهی را در سرمی‌پروراند که بتواند از طریق آن شکلات‌های کاکائویی را به راحتی و بدون هیچ دردسری تحویل بگیرد.

 

این مخترع انگلیسی که در سال 2010 و در سن 90 سالگی از دنیا رفت، اگرچه هیچگاه دستگاه تحویل شکلات اتوماتیک را نساخت، اما توانست یکی از بزرگترین اختراعات بشر را در کارنامه علمی و پژوهشی خود ثبت کند و آن دستگاه ATM یا  خودپرداز است.

 

گفتنی است؛ دستگاه خودپردازی که جان شفرد آن را اختراع کرد در ابتدا شکل ساده و جمع و جور فعلی را نداشت و طراحی و بدنه بسیار حجیمی داشت، اما رفته رفته سایر پژوهشگران بر روی این اختراع کار کردند و آن را پروراندند.

 

همچنین نکته جالب اختراع دستگاه خودپرداز این است که ایده ساخت آن در حمام و زیر دوش آب به ذهن جان شفرد خطور کرد. جان شفرد در تاریخ 15 می 2010 و در اینورنس انگلستان از دنیا رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.