ده روند مهم آینده پرداخت‌ها

تغییرات در بخش نوآوری به شدت سرعت گرفته است و روز به روز به این سرعت افزوده می‌شود.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بازیگران سنتی عرصه پرداخت‌ از تمامی جهات تحت فشارند، پس چه چیزی آینده پرداخت‌ها را تعیین می‌کند.

 

ما اینجا  به بررسی ده مورد پرداخته‌ایم که باور داریم در شکل‌گیری آینده پرداخت‌ها نقشی اساسی ایفا می‌کنند. این موارد شامل نظرات مشتریانی است که طی یک نظرسنجی گردآوری شده‌اند.

 

1. نسل نوظهور Z

از آنجایی که این نسل هنوز در مرحله نوجوانی و جوانی به سر می‌برند، اما تا سال ٢٠٢٠ تقریبا 4٠ درصد از مشتریان آمریکایی را از آن خود می‌کنند. این نسل در حال ظهور زمان ماقبل گوگل، فیس‌بوک، اپل و آمازون را به خاطر ندارند و بر دیگر مشتریان نیز تاثیر می‌گذارند.

2. تجربه کاربری طلای جدید است!

 

مادامیکه دنیای پرداخت در حال گسترش است، تجربه کاربری به نقطه تمایز این رقابت تبدیل می‌شود. زمانی که شرکت‌ها توجه مشتریان را به خود جلب کردند، بهتر است تعامل با مشتری را به بهترین شکل انجام دهند.

 

3. موبایل و نقش مهم آن

پرداخت موبایلی بخاطر وجود API ها و بانکداری باز به اولین ابزار پرداخت تبدیل می‌شود. ارائه کردن یک تجربه یکپارچه پرداخت موبایلی نقطه شروع جنگ بر سر جذب مشتری است.

4. انقلاب پاداش‌ها

مشتریان پاداش‌های بیشتری می‌خواهند و حاضر هستند برای دریافت آن کارت‌های خود را عوض کنند. بازیگران حوزه پرداخت از این فرصت می‌توانند استفاده کنند و به مشتریان پاداش‌هایی مرتبط با نیازهای آنان را ارائه و در سریعترین زمان ممکن تحویل دهند.

5. تاثیر شبکه

قدرت شبکه بر پایه همکاری ایجاد می‌شود. کار کردن در داخل اکوسیستم‌، شرکت‌ها را قادر می‌سازد توانایی‌هایشلن را بدون نیاز به سرمایه‌گذاری از صفر چند برابر سازند.

 

6. فین‌تک و ادغام بانک‌ها

بانک‌ها و فین‌تک‌ها آینده حوزه پرداخت‌ها را رقم خواهند زد. بانک‌ها از اعتبار، دانش درون صنعتی و وسعت برخوردارند. از دیگر رو فین‌تک‌ها از تکنولوژیهای سریع و مدرن بهره می‌برند.

7. ارتش کدها

هر کارت اعتباری به یک کد نرم‌افزاری تبدیل می‌شود. این امر باعث بازتولید تجربه کاربری خواهد شد و بر معیارهای نظارتی و امنیتی تاثیر خواهد گذاشت.

 

8. پرداخت‌ در هر مکانی

همه می‌توانند تجارت کنند و هر دستگاهی به یک وسیله پذیرش پرداخت تبدیل خواهد شد.

9.  کلاه برداران  بیخیال ننشسته‌اند

بانکدارها امنیت داده را به عنوان بزرگرین چالش در دنیای پرداخت امروز می‌شناسند. صنعت بانکداری برای سال 2018 تخمین زده است مبلغ 31.3 میلیارد دلار بخاطر دزدیدن اطلاعات کارت‌ها دزدیده شود، ازینرو موسسات مالی باید فکری بیاندیشند که دست کلاهبرداران را از خرابکاری کوتاه کنند.

 

10. جایگزین کردن سیستم‌ها

بهبود زیرساخت‌های پرداخت موجود برای بازیگران این صنعت یک کار ضروری است. جایگزین کردن سیستم‌های غیر منعطف با چارچوب‌های سریع و باز، کلید پیروزی در این رقابت است.

 

آینده فرصت‌های بیشماری برای بانک‌ها، شرکت‌های کارت‌های اعتباری و بازیگران جدید این صنعت مهیا می‌کند به شرطی که همه آماده رویارویی با چالش‌ها باشند و کسانی برنده خواهند شد که شروع به تکمیل کردن استراتژیهای کسب و کار، مدلهای عملیاتی، سیستم‌ها و فرهنگ‌ها کنند.
 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.