کیپاد در مشهد افتتاح شد

کیف پول همراه پاسارگاد (کیپاد)، به‌منظور سهولت در انجام تراکنش‌های پرداخت خرد، دیروز در مشهد افتتاح شد.

عصر بانک؛در این مراسم که با حضور معاون وزیر ارتباطات، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، مدیرعامل بانک پاسارگاد، شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ و محمد نژاد صداقت مدیر عامل فناپ پرداخت در محل تالار شهرداری برگزار و کیف پول همراه پاسارگاد معرفی شد.

 

مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، با اشاره به پیشینه هفت ساله ارائه خدمات من‌کارت در شهر مشهد، اظهار داشت: خدمات کیپاد برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ارایه می‌شود و این خدمت می‌تواند به عنوان تحولی در عرصه پرداخت خرد مطرح شود.

 

وی با اشاره به امکان توسعه این خدمت در دیگر شهرها با وجود فراهم شدن زیرساخت‌ها، افزود: البته خدمات کیپاد فقط برای مردم مشهد نیست و این خدمات برای تمام مردم ایران است چرا که هر ایرانی سالانه یک یا دو بار به شهر مشهد سفر می‌کند و به نوعی این سرویس به تمام مردم کشور ارایه می‌شود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با تأکید بر لزوم توجه به فناوری‌های نو ادامه داد: بحث نوآوری و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند سطح زندگی مردم را ارتقاء دهد.

میرحسینی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد، نیز با ارائه آمارهایی در خصوص تراکنش‌های آنلاین گفت: 1.2 میلیارد تراکنش خرید از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی در ماه مهر و ماهانه 800 میلیون تراکنش با مبلغ کمتر از 25 هزار تومان از طریق بسترهای آنلاین بانک‌ها پردازش می‌شود. 65 درصد تراکنش‌ها مبلغی کمتر از 25 هزار تومان دارند و تراکنش‌های آنلاین هزینه زیادی را بر اقتصاد ملی وارد می‌کنند. بنابراین ما با ورود به این حوزه در جهت رشد اقتصاد ملی گام برمی‌داریم.

 

میرحسینی ضمن اشاره به مزایای کیف پول آفلاین موبایلی از جمله سرعت بالاتر، امنیت و سهولت بیشتر افزود: با کیف پول آفلاین الکترونیکی، انجام تراکنش‌های پرداخت خرد با حداکثر مبلغ 50 هزار تومان صورت می‌پذیرد و این کیف پول جایگزین اسکناس، سکه و کارت بانکی می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون 2200 دستگاه اتوبوس، 105 گیت قطار شهری و 46 گیت BRT برای استفاده از کیپاد تجهیز شده‌اند و همچنین 350 کارتخوان فروشگاهی در مشهد برای این منظور فعال هستند و در نظر داریم تا پایان سال 96، بیست هزار کارتخوان فروشگاهی در مراکز خرده‌فروشی به این مجموعه افزوده شود.

باقر صمدی مدیرکل بازاریابی ایرانسل، نیز در ادامه با اشاره به توسعه خدمات این شرکت بر مبنای نیازهای مشتریان گفت: ان‌اف‌سی فناوری ارتباط بی‌سیم از راه نزدیک است و ما با اختصاص یک فضای امن و قابل برنامه‌ریزی در سیم‌کارت، با ارائه این فضا به بانک پاسارگاد و شهرداری مشهد در این پروژه همکاری داشته‌ایم.

در پایان این رویداد، سه تفاهم‌نامه بین شهرداری مشهد، استانداری مشهد، بانک پاسارگاد و ایرانسل امضا شد.

‎کیپاد محصول مشترک بانک پاسارگاد و ایرانسل و فناپ پرداخت است و شهروندان مشهدی با استفاده از آن می توانند بدون نیاز به “من کارت” ، از سامانه حمل‌ونقل عمومی شهری و پایانه‌های فروش مستقر در واحدهای صنفی منتخب استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.