میلیونرهای چینی چگونه فکر می‌کنند؟

چینی ها رازهای بسیاری برای موفقیت در کسب و کار دارند؛اما برای شروع هر کسب و کاری پنج نکته مهم را در نظر می گیرند.

عصر بانک؛به گزارش خبرآنلاین،چین به عنوان یکی از کشورهای دارای رشد اقتصادی بالا از الگوی جدید کسب وکار و کارآفرینی بهره گرفته است.آنها برای تسهیل کسب و کار این پنج عامل را در راس کارهای خود قرار می دهند:

 
 
عجله نکردن در تصمیم گیری
 
 
 در غرب تصمیم گیری ها با عجله انجام می شود. پرمشغله بودن یک نشان افتخار است و همه انتظار دارند که کارها زودتر از موعد انجام شوند.
 
 
در چین، کارآفرینان بر سر مسائل با اهمیت، وقت می گذارند. آنها برای تصمیم گیری و همچنین برای اعتماد به اشخاص وقت می‌گذارند. ممکن است متهم به وقت تلف کردن بشوند ولی اولویت های کارآفرینان چینی مشخص و روشن است.
 
 
استفاده از فرصت ها
 
 
فکر می کنید چرا چینی ها اینقدر در آفریقا که سرشار از منابع طبیعی است حضور قدرتمندی دارند؟ چینی ها به محض دیدن یک فرصت خوب آنرا شناسایی می کنند و از به چنگ آوردن آن نمی ترسند.
 
 
وقتی ذهن کارآفرینان چینی درگیر چیزی شود، از آن بهترین استفاده را می کنند. بنابراین به سرعت هم کسب وکارهایشان را برای استفاده از فرصت جدید تغییر می دهند. پس اگر امروز کمپانی تان قطعات الکترونیکی تولید می کند، هیچ بعید نیست فردا بتواند دستی هم در تولید الکتریسیته داشته باشد.
 
 
توانایی انطباق تغییر
 
 
 کارآفرینان چینی را نمی ترساند. آنها بطور مستمر در حال یادگیری و انطباق الگوهای کسب وکارشان با شرایط گوناگون هستند. آنهایی که می گویند چینی ها خلاقیت ندارند و فقط کالاهای بی کیفیت تولید می کنند، کسانی هستند که تجارتشان از طرف چینی ها تهدید می شود. چینی ها هر روز خلاق تر می شوند و کالاهای با کیفیت تری تولید می کنند.
 
 
خوش بینی
 
 
شاید بسیاری از ما درباره دولتی که دل خوشی از آن نداریم بدگویی می کنیم. اما کارآفرینان چینی انرژیشان را صرف گله و شکایت کردن درباره چیزهایی که نمی توانند تغییر دهند نمی کنند، بلکه سعی می‌کنند کارشان را پیش ببرند.
 
 
میلیونرهای چینی ذاتا خوشبین هستند و اجازه نمی دهند سیاست، روزشان را خراب کند.
 
 
شرافت در کار
 
 
کارآفرینان چینی نسبت به وجهه و مقبولیت شان حساس هستند. آنها معتقدند که از دست دادن وجهه خوب، شرم آور است بنابراین بسیار با شرافت عمل می کنند. به همین ترتیب هم انتظار دارند که بقیه نیز به وعده هایشان عمل کنند.
 
 
آنها همچنین ارزش زیادی برای خانواده و جامعه شان قائل هستند و می دانند که ساختن کسب و کاری موفق، یک کار تیمی است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.