واردات ٥‌ هزار خودرو در دست ٤ تا ٥ نفر!

افزایش قیمت خودرو تا ١٤‌میلیون تومان با چه مجوزی است؟

عصر بانک؛ شهروند نوشت: قیمت‌ها در بازار خرید و فروش خودروها چند ماهی است که صعودی شده. بعد از رشد ٢٥ تا ١٥٠‌میلیون تومانی ناشی از بسته بودن سایت ثبت‌وسفارش خودروهای وارداتی‌، جاده مخصوص‌نشین‌ها‌ از رشد قیمت‌ها بی‌نصیب نماندند و با عرضه قطره چکانی، قیمت محصولات خود را بالا بردند.

 

این رشد قیمت‌ها در شرایطی رخ داد که شورای رقابت هیچ مجوز جدیدی در این رابطه صادر نکرده است و رئیس سازمان بازرسی کشور آن را بی‌دلیل عنوان می‌کند.

 

ناصر سراج در این باره می‌گوید: «مردم را دعوت به خرید خودروی داخلی می‌کنند و یک‌باره قیمت همین خودروها افزایش ١٤ میلیونی می‌یابند که باید سؤال کرد با چه مجوزی این افزایش قیمت، اتفاق افتاده است؟» او همچنین با بیان این‌که چند ١٠‌هزار خودروی ١٠٠ میلیونی در کشور وجود دارد، بیان کرد: قیمت این خودروها افزایش یافته و حال باید دید، پول این خودروها به جیب چه کسانی می‌رود.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که ٤ تا ٥‌هزار خودرو وارد شده است که از طریق رانت در دست چهار تا پنج نفر است، بیان کرد: همین موضوع موجب شده مردم بدبین شوند. وی با اشاره به این‌که از سوی دیگر خرید خودروی ایرانی به‌صورت نقد دارای تخفیف ٨. ٥‌میلیون تومانی است، ادامه داد: اصلا بیخود کردند که قیمت خودرو را گران کرده تا بخواهند تخفیف هم بدهند.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این‌که باید دید دست پشت پرده‌ای در ماجرای افزایش قیمت خودرو وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: هر چند یک شایعه منتشر و سپس تکذیب شد، اما همین موضوع موجب اختلال در نظام اقتصادی شده است.

فساد داخلی، نظام و حکومت را از پای در می‌آورد

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که تنها چیزی که نظام و حکومت را از پای در می‌آورد، فساد داخلی است، گفت: اکثر مدیران ما خدوم و پای کار هستند، ولی متاسفانه تعداد معدودی برای نظام و ادارات ایجاد دردسر و نظام را بدنام می‌کنند.

 

سراج با اشاره به این‌که مردم از نظام اسلامی انتظار ندارند که مدیران آن فساد داشته باشند، اضافه کرد: نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین از وظایف سازمان بازرسی است.

جو ایجاد شده در کشور سیاه‌نمایی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به جو ایجاد شده در کشور و سیاه‌نمایی موجود بیان کرد: از جریانی که مطرح شده نظام و اکثر مدیران مبرا هستند.

 

سراج با اشاره به این‌که شاخص فساد در ادارات کشور ما بالاست، افزود: در‌ سال ٢٠١٦ سازمان سی.پی.‌ای و تی.‌ای سازمان شفافیت هر‌سال کشورها را از نظر فساد رتبه‌بندی می‌کند، بررسی شد که از ١٧٦ کشور جهان ٢٠کشور رتبه قابل‌قبولی دارند که از آسیا سنگاپور، هنگ‌کنگ و ژاپن است.

 

او با اشاره به این‌که کشور ما جزو ٢٠ کشور پایین از نظر شاخص شفافیت مالی نیست، گفت: امتیاز کشور ما ٣٠است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این‌که پدیده فساد منحصر به کشور ما نیست و میانگین کشورهای بررسی شده از فساد ٤٣ است، گفت: هر میزان امتیاز نزدیک ١٠٠ باشد، یعنی پاکتر است.

برخی برای این‌که بر رقیب پیروز شوند، طرف مقابل را منفی جلوه می‌دهند

سراج با اشاره به این‌که برخی از گروه‌ها برای این‌که بر رقیب خود پیروز شوند، طرف مقابل را منفی جلوه می‌دهند، گفت: همین امر موجب پایین آمدن رتبه کشور می‌شود درحالی‌که غافل از این هستند که رتبه‌بندی براساس همین مطالب روزنامه‌ها و رسانه‌ها انجام می‌شود.

 

او با اشاره به این‌که باید واقعیت به مردم گفته شود، افزود: شرکت‌های خودروسازی نخست ثبت سفارش کرده و سپس می‌گویند می‌خواهیم آیین‌نامه و دستورالعمل تدوین کنیم. سراج با اشاره به این‌که گروه‌ها و جناح‌ها در بدنام کردن یکدیگر مسابقه دارند، بیان کرد: نتیجه این موضوع موجب بدبینی‌ها شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.