مردی که با پنج راه‌حل ثروتمند شد

او ثروتمندترین مرد جهان است؛ عده ای ستایشش می کنند و عده ای رفتارهای اقتصادی اش را مورد انتقاد قرار می دهند و گروهی دیگر از او نفرت دارند. با این حال احتماال عده زیادی نمی دانند که چطور کارلوس اسلیم ثروتمندترین مرد جهان شده است.

عصر بانک؛به گزارش سایت بیزنس تیم، ممکن است درباره کارلوس اسلیم بیوگرافی های کوتاه یا بلند او را در روزنامه ها و مجله ها خوانده باشیم، اما بدون شک از پشت پرده نحوه تصمیم گیری های اقتصادی او زیاد اطلاع نداریم.او در گفت وگویی گفته است که پنج راهکار سبب شده تا او را در ردیف ثروتمندترین مرد جهان قرار دهد.

 

*برای خودتان کار کنید

 

قدم اول او یک کسب و کار را شروع کرد. شاید خنده دار به نظر برسد، اما اولین راز میلیاردر شدن آغاز یک کسب و کار است.  هیچ کس نمی تواند با کار کردن برای دیگری میلیونر شود.

 

شما نمی توانید با چسبیدن به یک شغل تکراری معمولی میلیاردر شوید. یک نگاه دیگر به فهرست میلیاردهای امسال مجله فوربس بیندازید؛ کارآفرینان و سرمایه گذاران اکثریت اعضای این فهرست را تشکیل می دهند.

 

این به سادگی نشان می دهد که شما نمی توانید با چسبیدن به یک شغل با درآمد ماهانه میلیاردر شوید.

 

*از ریسک نترسید

 

شرط اصلی کارآفرین موفق شدن، توانایی تشخیص فرصت های تجاری در زمان مناسب است. آلیکو دانگوت (ثروتمندترین سیاه پوست دنیا) یک بار گفت که برای موفقیت در تجارت باید دعا کنید که شانس در خانه تان را بزند، در آن لحظه باید آماده باشید که از مزایای فرصت به وجود آمده استفاده کنید.

 

*همیشه آماده باشید

 

یعنی شناخت دقیق بازار و به روز نگه داشتن اطلاعات. همه کارآفرینان بزرگ آماده بودند و منتظر فرصت مناسب بودند تا حرکت بزرگشان را انجام دهند. شانس یکبار درخانه آدم را می زند.

 

*کسب و کار را عمیقا بشناسید

 

یک دلیل برای کسب و کار موفق شناختن خود و کار خود است. مشهور است که کارلوس .وقتی توانست یک کسب و کار راه بیندازد و آن را به 200 شرکت افزایش دهد که آن را بهتر از من و شما می شناخت. او در جایی میگوید: « چطور می شود سوار ماجرا بود؟ به نظر من وقتی شما وارد کاری می شوید نیاز دارید که آن را به خوبی بشناسید. بعد از اینکه بازار و کارتان را به خوبی شناختید باید به اعداد اطمینان کنید. وقتی جمع و تفریق هایتان ناامیدکننده است یعنی یک جای کار می لنگد. اعداد با شما سخن می گویند. با آنها دوست شوید.

 

*زمین بازی را ترک نکنید

 

کارآفرین شدن یک بازی است. همین طور سرمایه گذاری. برای ادامه این بازی باید به روند متعهد باشی و تا پیروزی بازی کنی. کارلوس اسلیم قبل از آنکه ثروتمندترین مرد دنیا شود کارآفرین موفقی به حساب آید و برای آغاز دوران بازنشستگی اش دلایل گوناگونی داشت.

 

خودش در جایی گفته:« پدرم همیشه می گفت که پول خارج از شرکت دود می شود؛ این یعنی او به سرمایه گذاری، بازسرمایه گذاری و باز سرمایه گذاری فکر می کرد. ما همین یک کار را انجام می دهیم.« 

 

/خبرآنلاین 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.