آیا تلگرام ارزمجازی عرضه می‌کند؟

در حالیکه اخبار حکایت از ورود تلگرام به ارائه پلت‌فرمی برای عرضه پول مجازی مختص این شبکه دارد اما مدیر تلگرام با انتقاد از نحوه این اطلاع‌رسانیها، موضوع مذکور را تکذیب نکرد.

عصر بانک؛به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ هم‌زمان با رشد عجیب ارز دیجیتال بیت‌کوین برخی رسانه‌ها خبر از ورود قریب‌الوقوع اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام به عرضه ارز دیجیتال مختص به خود با نام "گرام" داده‌اند.

 

این موضوع را آنتوان روزنبرگ؛ از مهندسان سابق این پیام‌رسان به شکل انتشار پستی در فیس‌بوک عنوان کرده و از تلاش تلگرام برای توسعه پلت‌فرم ارز رمزنگاری شده مختص به خود گفته است که ظاهرا از همان معماری "بلاک‌چِین" ارز دیجیتال بیت‌کوین بهره‌مند خواهد شد.

 

با توجه به اینکه قرار است این ارز دیجیتالی در شبکه‌های دیگر ارتباطی و پیام‌رسانی نیز قابل استفاده باشد و البته با توجه به اینکه تلگرام 180 میلیون کاربر دارد، پیش‌بینی می‌شود این ارز اختصاصی با استقبال خوبی مواجه شود.

 

"بلاک‌چین" یک فناوری جدید است که در تراکنشهای مالی آنلاین به کار گرفته می‌شود؛ این فناوری تقریبا مانند امضای دیجیتال و یک پلت‌فرم توزیع شده است که امکان انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر را با امنیت بالا فراهم می‌کند.

 

با انتشار این خبر و واکنش بسیاری کاربران تلگرام نسبت به این موضوع، پاول دورف؛ خالق پیام‌رسان تلگرام با انتشار توییتی نسبت به صحت این موضوع گفت: توجه کنید که اعلام تمامی اخبار رسمی مربوط به تلگرام از طریق وبلاگ ما صورت می‌گیرد و هر چیز غیر از این، کلاهبرداری است.

 

مدیر تلگرام با انتشار این پیام اقدام به تکذیب موضوع مطرح شده درباره ارائه پول مجازی مختص به این شبکه نکرده و تنها به ذکر این نکته بسنده کرده است که اخبار را باید از طریق وبلاگ رسمی این پیام‌رسان پیگیری کرد.

 

بنابراین شاید در آینده شاهد ارائه این ارز مجازی توسط این پیام‌رسان که برای اعمال قدرت و ماندگاری خود در جوامع، دست به ابتکارات و پیشنهادات بِکری می‌زند ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.