12 روند پرداخت و فین‌تکی سال 2018

از روندهای مهم در سال 2017 می‌توان به اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی تا رشد قیمت بیت‌کوین و اثرگذاری آنها در تکنولوژی بانکی و توسعه فین‌تکها اشاره کرد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛از روندهای مهم در سال 2017 می‌توان به  اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی تا رشد قیمت بیت‌کوین و اثرگذاری آنها در تکنولوژی بانکی و توسعه فین‌تکها اشاره کرد.

 

همراه ما باشید تا روندهای اثرگذار تکنولوژی بانکی را  برای سال 2018 پیش‌بینی کنیم.

 

پرداخت‌های سریعتر، روش خود را پیدا خواهند کرد

همچون دیگر نوآوری‌ها، پرداخت‌های آنی در حال مبارزه با بسیاری از عادات قدیمی شکل گرفته هستند.

اشتیاق به داشتن روش پرداخت‌ سریعتر در بین کاربران بسیار زیاد است.

ازینرو، پرداخت‌های سریع، از بخش‌های نوظهور در حال شکل گیری است. شرکت‌های اقتصاد گیگی همچون شرکت حمل بار لیفت برای پرداخت آنی به کارکنانش بسیار تلاش کرده‌اند. بدلیل اینکه یک راننده لیفت نمی‌تواند دو هفته برای پرداخت پول‌اش منتظر بماند تا باک خود را پر از بنزین کند. بنابراین پرداخت‌ فوری تنها گزینه برای رانندگانی است که باید باک خود را سریعاً پر کنند.

 

پرداخت‌های درون ماشینی

 

از جمله کارخانه‌های فعال برای توسعه دستیارهای دیجیتال و پرداخت‌های درون ماشینی، می‌توان به خودروساز کره‌ای هیوندای و کیا اشاره کرد که بر طبق گزارشها برنامه‌های خود برای نصب دستیارهای هوش مصنوعی در خودروهایشان را در اوایل سال 2019 اعلام خواهند کرد. این خودروسازان این هدف را دنبال می‌کنند که تا سال 2025 هر خودرویی به شبکه‌ اینترنت اتصال پیدا کند.

بعلاوه اینکه، ماشین‌های خودران در حال حاضر در آریزونا در حال بررسی و آزمایش هستند و فرصت بیشتری را برای راه‌اندازی تکنولوژی پرداخت در داشبورد مهیا می‌کنند. در این خودروها مشتریان از توجه به جاده بی نیاز هستند و می‌توانند با خیال راحت سفارشات آنلاین خود را درون ماشین انجام دهند.

 

ماشین‌های متصل به اینترنت قادر خواهند بود که قبل از رسیدن به پمپ بنزین پول بنزین خود را پرداخت کنند یا غذای خود را سفارش دهند . آنها قادر خواهند بود هزینه پارکینگ را نیز قبل از پارک، پرداخت کنند. این موارد از جمله مواردی هستند که در آینده نزدیک شاهد آنها خواهیم بود، اما ظاهرا سازندگان با توجه به بلندپروازی‌های پرداخت درون ماشینی به دنبال اهداف بزرگتری هستند.

 

پمپ بنزین‌ها و سرمایه‌گذاری در پرداخت و امنیت

پمپ بنزین‌ها تا اواخر سال 2020 کارتخوانهای EMV را به پمپ‌هایشان متصل خواهند کرد و این به نظر آخرین اولتیماتوم داده شده به آنها است در حالی که آخرین اولتیماتوم داده شده به کسب و کارها به اکتبر سال 2015 برمی‌گشت. هنوز، بعضی از پمپ بنزین‌ها در حال به روز ساختن پمپ‌های خود هستند و با انجام این کار به دنبال خدماتی فراتر از EMV می‌باشند.

 

به روز ساختن یک پمپ بنزین کار ساده‌ای نیست. بسته به اینکه پمپ‌ها چگونه نصب شده‌اند، به روز ساختن پمپ‌ها به سیستم EMV شاید منتهی به این شود که سیستم قدیمی حذف و سیستم جدید جایگزین گردد.

با چنین تلاشهایی بعضی از پمپ بنزین‌ها به دنبال چیزی فراتر از EMV هستند و به دنبال سیستم‌های پرداختی و موبایلی می‌گردند. بعضی دیگر نیز به دنبال بررسی مواردی برای ارتقای امنیت پرداخت هستند.

پمپ بنزین‌های مستقل مسیرهای متفاوتی را انتخاب کرده‌اند و بعضی تصمیم گرفته‌اند که در کل به سیستم EMV نقل مکان نکنند. اما نوآوری‌هایی را توسعه خواهد داد که به دیگر بخش‌های خرده فروشی نیز سرایت خواهد کرد.

 

هوش مصنوعی و تحلیل داده

در سال گذشته قسمت اعظم بانکداری بر آزمایش و توسعه توانایی‌های هوش مصنوعی متکی بوده است، ما باید انتظار رشد در سه حوزه را داشته باشیم: ارتقای تجربه مشتری، بهره‌وری عملیاتی و کاهش ریسک.

 

با توجه به اینکه ارائه دهندگان بیشتری هوش مصنوعی را در سبد خدمات خود قرار داده اند، بانک‌های کوچکتر نیز به ازمایش کردن اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مشغول خواهند شد.

آزمایش اپلیکیشن

بانک‌ها و فین‌تک‌ها در ساز و کار دو جانبه‌ای با هم برای جذب مشتریان جوانتر از طریق اپلیکیشن‌ها همکاری خواهند کرد. بزرگترین بانک‌ها به نظر در حال تقلید رویکرد بکار گرفته شده توسط فین‌تکها برای جذب افراد میانسال هستند؛ در عوضِ، فین‌تک‌ها نیز به دنبال ارائه پیشنهادات جدید به بانکهای سنتی هستند.

امنیت مجازی

بعد از نفوذ به سیستم‌های بانکی مهمی همچون Equifax و حملات شدید هکرها، بانک‌ها امنیت مجازی خود را به سطوح بالاتری ارتقا خواهند داد و سرمایه‌گذاری بیشتری در مدرنیزه کردن زیرساخت‌های آی تی خود خواهند داشت. بانک‌ها همچنین ارائه کنندگان خدمات پرداخت کلیدی را از نظر سطح امنیت مجازی آنها و امنیت شبکه توزیع شان بررسی می‌کنند.

تکامل چت‌بات‌ها

در سال 2018 دستیارهای مجازی به چیزی فراتر از تعاملات ساده تبدیل می‌شوند و سعی دارند به مشتریان پیشنهاداتی را نیز ارائه کنند. توانایی انجام تراکنش از طریق چت‌بات‌ها به نوعی قدم بعدی در بلوغ این سیستم است. با اضافه کردن لایه‌ی دیگری به تایید هویت، بانک‌ها می‌توانند چت‌بات‌ها را به تعاملات حساس‌تری نیز مجهز سازند.

نوآوری بانکداری تجاری

در سال جدید بانک‌های کوچکتر نیز تکنولوژی خود را به روز خواهند کرد، زیرا از این طریق می‌توانند برای جذب مشتریان تجاری با ارزش خارج از شعب خود با بانکهای دیگر رقابت کنند. همچنین مهیا کردن سیستم پردازش بدون کاغذ، بخصوص در بخش وام‌دهی تجاری، منجر به جذب سرمایه‌گذار‌های بیشتری می‌شود.

تهدیدی از طرف دره سیلیکون

در سر لیست تمامی تحلیلگرانی است که رقبای غیر بانکی را در این حوزه بررسی می‌کنند، آمارون وجود دارد . اما دیگر غولهای تکنولوژی همچون گوگل یا اپل نیز می‌خواهند خود را وارد این ماجرا کنند. بانک‌ها نیز باید از چنین شرکت‌های پولداری نهایت استفاده خود را ببرند.

به اشتراک گذاری داده

بانک‌های بیشتری داده‌های خود را با شرکت‌های ثالث از طریق API به اشتراک خواهند گذاشت. اما بدون مقررات، هیچ تحرکی همچون سبک بانکداری باز اروپا منجر به نتیجه نمیشود.

 

با اینحال مشتریان از گزینه‌های بیشتری در نحوه به اشتراک گذاری داده‌های خود برخوردار خواهند شد؛ حال یا از طریق سرویس‌های اشتراکی یا قرار دادن کارت فیزیکی در اپلیکیشن‌های موبایلی.

 

سرمایه‌گذاری در فین‌تک

شرکت‌های فین‌تکی آمریکایی از تمامی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال 2018 چیزی حدود 4.7 میلیارد دلار دریافت خواهند کرد. شرکت‌هایی که بیشتر از این سود منتفع خواهند شد آنهایی هستند که در حال توسعه زنجیره بلوکی، هوش مصنوعی و تکنولوژیهای یادگیری ماشینی هستند.

ورود ارزهای رمزگذاری شده

در سال 2018 نیز روایت‌های جالبی از بیت‌کوین خواهیم شنید، زیرا در این سال نیز قیمت‌ها بطور عجیبی نوسان خواهند داشت و پیش بینی ها نشان می‌دهد وال استریت در سال 2018  تلاش خود را برای کسب سود بیشتر از ارزهای رمزگذرای شده افزایش خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.