سرانجام ارزهای مجازی چه خواهد شد؟

سرقت هکری 530 میلیون دلاری، ممنوعیت تبلیغات فیس بوکی با استفاده از ارزهای مجازی، قوانینی که هر روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند و تلاطم شدید قیمتها، با این همه چه بر سر ارزهای مجازی خواهد آمد؟

عصر بانک؛  به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر چند که سرقت هکری اخیر از بازار "کوین چک" ژاپن توجه قانون گذاران را به خود جلب خواهد کرد و قوانین سخت‌گیرانه‌تر خواهند شد اما متخصصان معتقدند ارزهای مجازی، دیگر تبدیل به بخشی از آینده اقتصادی شده اند.

 

ارزهای مجازی اخیرا متحمل ضربات مهلکی شده‌اند. در 26 ژانویه امسال، هکرها در ساعات پایانی شب به بازار مبادلات ارزهای مجازی "کوین چک" حمله کردند و دارایی به ارزش 530 میلیون دلار را به سرقت بردند که بزرگترین دستبرد به ارزهای مجازی در تاریخ محسوب می شود. پیشتر در سال 2014، هکرها 480 میلیون دلار از بازار مبادلات مجازی " مت گاکس" را به سرقت برده بودند.

 

سازمان های تنظیم مقررات در کشورهای مختلفی چون چین، کره جنوبی و روسیه، نظارت های خود را شدیدتر کرده اند، آرون جاتلی – وزیر داراییی هند- هم گفت که دولت این کشور ارزهای مجازی را قانونی نمی داند و تمام تلاشش را خواهد کرد تا استفاده از آن ها را به عنوان جزیی از سیستم پرداخت، از بین ببرد.

 

وضع مقررات برای ارزهای مجازی در اجلاس داووس نیز مورد تاکید قرار گرفت و فیلیپ هاموند – وزیر دارایی انگلیس- از دولت ها خواست در خصوص ارزهای مجازی مراقب باشند.

 

وی گفت: باید درباره بیت کوین هوشیار باشیم، باید پیش از اینکه سهم بیت کوین به حدی برسد که به طور سیستماتیک در اقتصاد جهان  متمایز شود، به فکر راهی که آن را قابل قانون‌گذاری می‌کند باشیم.

 

فیس بوک هم وارد عمل شده است و استفاده از ارزهای مجازی برای پرداخت هزینه تبلیغات در این شبکه اجتماعی را ممنوع اعلام کرده است. مجموع این عوامل باعث شده است تا بیت کوین که تا نزدیک 20000 دلار هم پیش رفته بود، بیش از نیمی از ارزش خود را از دست بدهد.

 

با وجود همه این مسائل، خوش بینی ها نسبت به امکان ادامه تداوم فعالیت این ارزها از بین نرفته است، یکی از بزرگ ترین مراکز مبادلات ارزهای دیجیتالی به نام "بیت فلایر" گفته است تمایل مردم به ارزهای مجازی پس از حمله هکری بیشتر هم شده است. متخصصان صنعت ارزهای دیجیتالی می گویند تکنولوژی پشت این ارزها متوقف نخواهد شد و حتی اگر ارزهای فعلی از رده خارج شوند، ارزهای جدید جایشان را خواهند گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.