وضعیت کنونی کارت‌های پرداخت بیومتریک

هر سال حدود 4 میلیارد کارت هوشمند در سراسر جهان فروخته می شود. اغلب آنها کارت‌های پرداخت و تقریبا نیمی از آنها کارت‌های غیرتماسی هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛کارت‌های پرداخت بیومتریک دومین نوآوری در عرصه کارت‌های پرداخت و در حال ظهور هستند. بر اساس پژوهش ABI، کارت‌های پرداخت پایدار خواهند بود و تایید اثرانگشت درون کارت مرحله تکمیلی بعدی در جهت حفظ سهولت و در عین حال افزایش امنیت آن‌هاست.

 

بر این اساس در اینجا به پتانسیل و وضعیت این فناوری نگاهی می‌اندازیم تا به درک بهتری از چرایی تعیین سال 2018 به عنوان نقطه عطف کارت‌های پرداخت بیومتریک برسیم.

 

حل مشکلات واقعی زندگی با یک لمس

هر سال حدود 4 میلیارد کارت هوشمند در سراسر جهان فروخته می شود. اغلب آنها کارتهای پرداخت و تقریبا نیمی از آنها کارت‌های غیرتماسی هستند. این آمار هر سال در حال افزایش است، زیرا ما به جوامع بدون پول نقد نزدیکتر می‌شویم اما باید سهولت در استفاده با امنیت به تعادل برسد تا اعتماد مشتری جلب شود.

 

بر اساس تحقیقات مشتری می‌توان گفت مردم سراسر جهان مایل هستند از کارت‌های غیرتماسی خود بیشتر استفاده کنند اما ملاحظات امنیتی و فریبکاری در تراکنش‌ها، آنها را منصرف می کند. در واقع از نظر 38 درصد مشتریان امنیت مهم‌ترین مانع است.

علاوه بر این موارد، تحقیقات بازار ویزا حاکی از آن است که یک پنجم اروپایی‌ها از یک پین در بیش از یک کارت پرداخت استفاده می‌کنند و یک ششم آنها جزئیات کارت خود را در اختیار خانواده و دوستان قرار می‌دهند. آنها از ریسک این کار آگاه هستند اما هم چنان این کار را انجام می دهند زیرا همیشه سهولت برتری دارد.

مشخصات بیومتریک بر روی کارت آخرین قطعه پازلی است که اعتماد و امنیت را به پرداخت‌های غیرتماسی می افزاید بدون آنکه از سهولت آنها بکاهد. مشتریان با تایید بیومتریک تلفن همراه آشنا هستند و از این رو ارزش آن را برای کارت‌ها درک می کنند.
 

مزایا برای بانک‌ها، خرده فروشان و مشتریان

لازم به ذکر است که مزایای کارتهای بیومتریک برای تمام عوامل متعدد و بسیار وسیع است:

• بانک‌ها می‌توانند به فرصتهای زیادی برای افزایش استفاده از کارت‌های پرداخت دست پیدا کنند و در عین حال کلاهبرداری و ناامیدی مشتری را کاهش دهند.

 

• خرده‌فروشان شاهد بازده بیشتری در فروشگاه خود خواهند بود زیرا مشتریان بیشتری از کارت‌های غیرتماسی استفاده می کنند و زمان کمتری را در صف می‌مانند. این امر منجر به هزینه کرد بیشتر می شود زیرا زمان کمتری برای خریدهای پیش بینی شده وجود دارد. اهمیت این موضوع زمانی روشن می شود که فریبکاری در پرداخت غیرتماسی وجود نداشته باشد. در کل تجریه خریدی دلنشین‌تر و امن تر  با استفاده از پایانه های پرداخت ایجاد می‌شود.

 

• مشتریان در اینجا برنده حقیقی هستند. آنها از پرداخت غیرتماسی برخوردار می شوند تا زندگی آنها آسان تر و سریع‌تر شود. با استفاده از پرداخت غیرتماسی به جای کارتهای تراشه ای و پین دار و پول نقد، به مقدار بسیاری در زمان صرفه جویی می شود و در واقع این صرفه جویی در تمام عمر ادامه دارد. به هر حال عدم تایید، بسیاری را دچار مشکل کرده است. در حال حاضر آنها با مشخصات بیومتریک روی کارت می توانند با همان سرعت و سهولت پرداختهای غیرتماسی خود را انجام دهند و به علاوه از اطمینان بیشتری برخوردار خواهند بود.

 

همکاری اساس کار است

هیجان انگیز است که مشتریان خواستار ابزارهای جدید هستند و صنعت در تلاش است تا به این تقاضا پاسخ دهد. در این راستا، عوامل کل اکوسیستم باید همکاری کنند.

 

تولیدکنندگان کارت مانند IDEMIA و Gemalto در حال توسعه و تولید کارتهای هوشمند هستند و با صادر‌کنندگان کارت‌ها همکاری دارند.

 

 ویزا و مسترکارت و نهادهای استانداردسازی مانند EMVCo و Eurosmart در تلاشند که تضمین نمایند فناوری ها انطباق‌پذیر، امن و باثبات هستند تا تضمین کننده صنعتی استاندارد و پایدار باشند.

 

بانک‌های صادر کننده  و عمده فروشان نیز الزاماتی یکسان برمی گزینند تا محصولی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

بر اساس آنچه گفته شد، در حال حاضر کجا هستیم؟ اخیرا نسخه‌های آزمایشی این فناوری در ایرپلاس و ویزا در قبرس و آمریکا اجرا شده و موارد دیگری در شرف بهره برداری آزمایشی است. این فناوری آماده زورآزمایی است و می تواند با فناوری‌های کنونی در کارت‌ها گنجانده شود و با نقاط فروش غیرتماسی کنونی کار کند. همه اینها موجب می شود سال 2018 سال کارت‌های پرداخت بیومتریک باشد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.