نگرانی سوئد از حذف سریع پول نقد

سوئد شاهد کاهش شدید استفاده از پول نقد است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛سرعت حذف پول نقد در سوئد به قدری است که مسئولان حکومتی نگران تاثیرات پیش بینی نشده یک جامعه بدون پول نقد شده‌اند و اینکه این اتفاق چه عواقبی ممکن است در زیرساخت بانکداری داشته باشد.

 

بنا به گزارشی  که در بلومبرگ دیروز منتشر شد؛ بعضی از بانک‌ها و مسئولان حکومتی نگرانی خود را درباره حذف سریع پول نقد در این کشور اعلام کرده‌اند.

بر طبق گزارش  بلومبرگ، سوئد شاهد کاهش شدید استفاده از پول نقد است؛ در حالی که 63 درصد از سوئدی‌ها اعلام کرده‌اند که در سال 2016 در هفته حداقل یکبار از پول نقد استفاده کرده‌اند، در حالیکه در سال 2017 تنها 25 درصد از پول نقد حداقل هفته‌ای یکباراستفاده کرده‌اند.

مدیر عامل بانک سوئدی Riksbank، استفان اینگویس، نیز نگرانی خود را از این موضوع ابراز کرد و گفت که بانک‌ها فعلا برنامه مشخصی برای رویارویی با این اکوسیستم جدید ندارند.

اینگویس به بلومبرگ گفت: بانک ما بادقت در حال تحلیل این دگرگونی است. در کل، به گمان ما در حال حاضر با تغییرات ساختاری در حوزه‌هایی که قبلا ثابت بوده‌اند روبروهستیم. این توسعه بر کل دپارتمانهای Riksbank  تاثیر خواهد گذاشت و می‌بایست برای آینده تصمیماتی استراتژیک اتخاذ کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.