هکرهای ارزهای دیجیتالی ردیابی شدند

دولت‌های ترکیه ، مصر و سوریه تعدادی از هکرها و مجرمان سایبری را ردیابی کرده‌اند که به منظور استخراج ارزهای مجازی اقدام به انتشار بدافزار در رایانه‌های شخصی می کرده‌اند.

عصر بانک؛ به نقل از وب سایت هکرنیوز، این روز ها تب ارزهای مجازی رمزنگاری شده و استخراج بی رویه و غیر قانونی آنها از پلتفرم های دیجیتالی در کشورهای بسیاری در جهان باب شده است و هکرها بدین وسیله می‌توانند بدون اجازه کاربران شخصی، از دستگاه الکترونیکی و حساب‌های کاربری مجازی آنها استفاده کرده و اقدام به استخراج ارزهای مجازی کنند. در حقیقت، رایانه‌های موردنظر قربانی اهداف شوم و مادی گرایانه مجرمان سایبری و متحمل آسیب های بسیاری خواهند شد.

 

حالا دولت های سه کشور ترکیه، سوریه و مصر اعلام کرده‌اند که گروه بزرگی از هکرها را که ارزهای مجازی رمزنگاری شده همچون بیت کوین، ریپل و مونرو استخراج یا ماینینگ می کردند را به کمک  دستگاههای اطلاعاتیشان ردیابی کرده‌اند. به گفته آنها، مجرمان سایبری مذکور بدافزارهای خطرناکی را در فضای مجازی و وب سایت های داخلی شان منتشر کرده‌اند تا از رایانه‌ها و حساب‌های کاربری افراد قربانی برای استخراج ارزهای دیجیتالی سواستفاده کنند.

 

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی  Citizen Lab، شبکه مخابراتی ترکیه با استفاده از دستگاههای امنیتی توانستند صدها کاربر قربانی را که شامل روزنامه نگاران، وکیلان و مدافعان حقوق بشر نیز می‌شدند، را شناسایی کرده و سپس منبع انشتار بدافزار را ردیابی کنند. گفته می‌شود این کاربران عادی زمانی که می خواستند از منابع رسمی و وب سایت‌های موردنظرشان فایلی را دانلود کنند، هدف هکرها و بدافزارها و جاسوس افزارهای FinFisher  و StrongPity قرار می گرفتند.  این بدافزارها نیز این امکان را در اختیار هکرها قرار می داده که از پلتفرم حساب های کاربری شان برای استخراج ارزهای دیجیتالی سواستفاده کنند.

 

مشابه این مساله دقیقا در کشورهای سوریه و مصر نیز اتفاق افتاده است به گونه ای که تمامی کاربرانی که از مرورگرهای اینترنتی و نرم افزارهایی همچون آنتی ویروس Avast، سی کلینر، مرورگر اوپرا و اپلیکیشن 7-Zip استفاده می کردند، هدف مجرمان سایبری سوری قرار گرفته‌اند.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.