0
0

بهترین منابع آهن برای جلوگیری از کم خونی

۱۳:۰ - ۱۳۹۷/۱/۳۰کد خبر: 148800
آهن توسط بدن برای کمک به ایجاد هموگلوبین در سلول های قرمز خون استفاده می شود و اکسیژن را به سراسر بدن حمل می کند.

عصر بانک؛احساس خستگی و عدم وجود انرژی، اختلال در معده، مشکلات در تمرکز و قرار گرفتن در معرض عفونت ها و بیماری از نشانه های ابتلا به فقر آهن هستند.

 

اینطور توصیه شده که زنان بین سنین 19 تا 50 سال حداقل 18 میلی گرم آهن در روز باید مصرف کنند و این میزان در زنان باردار باید 27 میلی گرم باشد. زنان بالای 50 سال تنها به 8 میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. مردان بالای 19 سال نیز روزانه 8 میلی گرم آهن باید مصرف کنند.

 

خبر خوب این است که بسیاری از غذاهایی که مصرف روزانه آنها متداول است، منابع خوب آهن هستند:

 

لوبیا سفید: خوردن یک فنجان و نیم کنسفر لوبیا سفید، در هر وعده ۴ میلی گرم آهن به بدن می رساند. لوبیا همچنین یک نیروگاه تغذیه ای برای رساندن پروتئین و فیبر به بدن است. مصرف این ماده غذایی منجر به کاهش کلسترول و کنترل بهتر قند خون می شود. برای جذب آهنلوبیا سفید، می توانید آن را با ویتامین ث مصرف کنید.

 

دانه های چیا: این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و البته یک دلیل دیگر برای مصرف آنها وجود دارد و این که منبع خوبی از آهن نیز محسوب می شوند. دانه های چیا در هر ۱ اونس حدود ۲ میلی گرم آهن دارند ضمن این که منبع خوبی از فیبر محلول هستند و به فرایند هضم دستگاه گوارش نیز کمک می کنند.

 

تخم مرغ: بسیاری از پروتئین های حیوانی مانند تخم مرغ و بخصوص زرده آن حاوی آهن هم هستند. آهن در دو نوع هم و غیر هم موجود است. نوع هم در منابع حیوانی و نوع غیر هم در منابع گیاهی یافت یم شود. نوع هم بسیار بیشتر از نوع غیر هم قابل جذب است. مقدار آهن موجود در تخم مرغ 29 میلی گرم است.

 

نخود: هر یک فنجان از آن 5 میلی گرم آهن به همراه مقادیر زیادی پروتئین به بدن می رساند و یک گزینه هوشمندانه برای گیاه خواران محسوب می شود. اضافه کردن آب لیمو به نخود پخته شده، میزان جذب آهن موجود در آن را چند برابر می کند.

 

کاکائو و پودر کاکائو: فقط ۳ اونس کاکائو یا پودر آن، ۷ میلی گرم آهن به بدن می رساند. این آهن البته غیر هم است اما کاکائو سرشار از فلاونوئیدها برای ترویج سلامت قلب نیز محسوب می شود و منیزیم موجود در آن سلامت مغز را به همراه دارد.

 

زردچوبه: زردچوبه ادویه‌ ای سرشار از آهن است. در واقع در هر گرم زردچوبه 0.6 میلی گرم آهن وجود دارد.

 

آویشن: این گیاه معطر و خوش طعم سرشار از آهن است و در هر ۱۰ گرم آن ۱۲ میلی گرم آهن وجود دارد. علاوه بر آویشن، جعفری نیز سرشار از آهن است. در هر ۱۰۰ گرم جعفری حاوی حداقل 3.8 میلی گرم آهن وجود دارد.

 

/آوای سلامت

مشاهده مطالب مربوط به اخبار روزصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین

برچسب‌ها:منابع آهن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




آخرین اخبار

آسیب‌پذیری ۲ میلیارد دستگاه بلوتوثی/دسترسی کامل به اطلاعات قربانی

رونمایی از ۱۲ محصول هوشمند آمازون برای خانه شما/ عکس

رابطه چین و چروک‌های صورت با مشکلات سلامت

در بازار ارز چه می‌گذرد؟

آب‌رسانی به بدن چگونه شما را هوشیارتر می‌کند؟

پرداخت صورتحساب پزشکی بیماران با فناوری تشخیص چهره

نرخ سود چند بانک ۲۳ درصد شد/ جولان بانک‌های خصوصی در رقابت سودی

پلیس فتا خواستار مسدود کردن تمامی حساب‌های مدیران سکه ثامن شد

آدم‌ربایان به بیت‌کوین روی آوردند

معاملات با "چک" کم شد/ ثبت ۱.۲ میلیون فقره برگشتی

آخرین مهلت برای تولیدکنندگان به‌منظور معافیت از جریمه دیرکرد بانکی

تهران مشهد با این قطار ۴۴ دقیقه!+تصاویر

استفاده از ذخایر ارزی کاهش یابد/ بدهی و اضافه برداشت سیستم بانکی پیگیری شود

پیام تبریک مدیر حوزه شرق تهران و مدیر گروه ویژه بانکداری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت به مناسبت آغاز سال تحصیلی

ساعت کاری بانک‌های خصوصی در مهرماه تغییر نمی‌کند

اطلاعات تصویری