دگرگونی شعبه با کیوسک‌های سلف‌سرویس

بانکها باید الزاماتی را به دقت به کار ببندند که ابزار سلف‌سرویس دست کم به‌اندازه یک تحویلدار شعبه کارایی داشته باشند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛در عصر دیجیتال بانکها با نیازهای متغیر مشتریان به سمت مدرن سازی و تکامل‌یافتگی حرکت می‌کنند و همان‌طور که انتظارات مشتریان تکامل پیدا می‌کند، بر اهمیت راهبردهای کانال همه‌کاره برای بانکها افزوده می‌شود. شعب بانکها و مؤسسات مالی دیگر نمی‌توانند به عنوان یک مکان مبتنی بر تراکنش فعالیت کنند. در مقابل مشتریان به دنبال تجربیاتی چندوجهی هستند که در آنها ابزارهای دیجیتال در فضای سلف‌سرویس به کار گرفته شده باشد. راهبرد کانال همه‌کاره باید دربرگیرنده ابزارهای یکسان‌سازی بین بسترهای مختلف باشد و بر این اساس دگرگونی شعبه باید در تمام نقاط ارتباطی مشتری تجربه شود.

 

برای دگرگونی هر شعبه‌ای ضروری است کیوسک‌های سلف‌سرویس قابلیت‌های شعب را داشته باشند. انتخاب شریک فناوری درست برای آنکه این دگرگونی سودمند باشد و موجب انجام عملیات بانکداری مشتری محور شود حیاتی است. مؤسسات مالی و بانکها باید از فناوری‌های نوظهور جهت ارتقای وضعیت خود استفاده کنند و درعین‌حال به مشتریان، آزادی و انعطاف‌پذیری لازم را بدهند تا از نیازهای آنها مطمئن باشند و نیز از کانال‌های متعدد و کانال‌هایی که درنهایت مشتریان برای تراکنش خود برمی‌گزینند پشتیبانی کنند. یک بانک درعین‌حال که همچنان به مشتری می‌اندیشد، باید در فکر فناوری قابل قیاس و قابل انطباق با فضای در حال تغییر و تقاضاهای جدید مشتریان باشد.

 

از آنجایی‌که راهبردهای دگرگونی و تحول شعبه تکامل پیدا می‌کنند، شعب بانک نباید فقط مانند گذشته دارای دستگاه‌های ATM متعدد باشند. در عوض کیوسک‌های سلف‌سرویس جدیدتر را باید استفاده کرد که امکان انجام تراکنش‌های سنتی و نیز روندهای پیچیده‌تر و پروسه‌های چند سندی را می‌دهد. از آنجایی‌که کانال سلف‌سرویس در بانکها به طرق مختلف می‌تواند نقطه ارتباطی اصلی برای مشتریان باشد، بخشی اساسی از همه راهبردهای دگرگونی با کانال همه‌کاره است. تجربه مشتری باید ساده و قابلیت‌ها باید گسترده باشد تا برای شعب بانک‌ها فضایی فراهم شود که تجربه و مشارکت مشتری را توسعه دهند. درعین‌حال بانکها باید الزاماتی را به دقت به کار ببندند که ابزار سلف‌سرویس دست کم به‌اندازه یک تحویلدار شعبه کارایی داشته باشند.

 

به گزارش عصربانک، پشتیبانی از خدمات سلف سرویس نیز باید دائمی باشد، زیرا یک بانک مشتری محور بر چیزی ورای سهولت تأکید می‌کند و از طرفی، مشتری بانک، خواهان تجربه کاربری بهتر است. بانکها باید تعادل درستی برقرار کنند تا نیازهای مشتری محقق و فناوری درست با دقتی که لازمه تحقق خودکارسازی تراکنش‌های پیچیده‌تر است، عملی شود. مؤسسات مالی و بانکها با برقراری تعادل می‌توانند به‌آسانی خود را در رقابت متمایز کنند و درعین‌حال از اهداف و الزامات خود مثل کاهش هزینه‌های کلی و افزایش بهره‌وری غافل نشوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.