بزرگ‌ترین بانک اروپایی معرفی شد

اچ‌اس‌بی‌سی با 1/ 2 تریلیون یورو دارایی عنوان بزرگ‌ترین بانک اروپا را همچنان به خود اختصاص داده است.

عصر بانک؛به نقل از سیتی‌ای‌ام، براساس مطالعات انجام شده از سوی شرکت «اس‌اند‌پی‌گلوبال مارکت اینتلیجنس» با توجه به مجموع دارایی‌های بانک‌های اروپایی مشخص شد HSBC همچنان بزرگ‌ترین بانک اروپا است. این در حالی است که دویچه بانک آلمان به جایگاه چهارمی سقوط پیدا کرد. البته اچ‌اس‌بی‌سی در جایگاه هفتمین بانک بزرگ جهان است. همچنین بانک‌های بارکلیز و رویال بانک اسکاتلند هم با تنزل جایگاه روبه‌رو شدند. بانک بارکلیز با مجموع دارایی 3/ 1 تریلیون یورو با یک رتبه سقوط به جایگاه ششمین بانک بزرگ اروپا تنزل پیدا کرد و رویال بانک اسکاتلند هم با 2 رتبه کاهش با مجموع دارایی 831 میلیارد پوند به جایگاه دوازدهم رسید.

 

دارایی اچ‌اس‌بی‌سی با 2/ 6 درصد رشد در سال 2017 میلادی به 522/ 2 تریلیون دلار معادل 872/ 1 تریلیون پوند رسید؛ البته از میان 10 بانک برتر اروپایی، 6 بانک در سال 2017 میلادی با کاهش دارایی خود روبه‌رو شدند. بانک استاندارد چارترد هم به رتبه بیستم تنزل پیدا کرد. از میان 50 بانک برتر اروپایی، 6 بانک در بریتانیا هستند؛ این در حالی است که فرانسه و آلمان بانک‌های بزرگ بیشتری را در خود جای داده‌اند. دویچه بانک در شرایطی در جایگاه چهارمین بانک اروپایی ایستاده است که مسوولان این بانک در نظر دارند هزینه‌های غیرضروری خود را کاهش دهند.  بزرگ‌ترین بانک آلمان برای کاهش هزینه‌های خود متوسل به قطع کردن میان‌وعده میوه در میان کارمندان این بانک شد.

 

به گزارش فایننشال تایمز، دویچه بانک آلمان در تازه‌ترین اقدام برای کاهش هزینه‌های خود اعلام کرد که از این پس، توزیع میوه رایگان به‌عنوان میان‌وعده را در میان کارمندان این بانک متوقف خواهد کرد.دویچه بانک در بخشنامه‌ای اعلام کرد که در راستای حذف هزینه‌های غیرضروری عرضه میوه را در میان کارمندان این بانک کنار می‌گذارد. همچنین جورج سالزر، رئیس خدمات شرکتی دویچه بانک گفت: هزینه عرضه میوه پایین است؛ اما این می‌تواند نشانه‌ای در مورد تلاش‌های دویچه بانک در راستای کاهش هزینه‌های خود باشد.بر همین اساس، در دوره ریاست کریستین سوئینگ مدیر عامل جدید دویچه بانک، برنامه شدید کاهش هزینه‌ها برای حیات بخشیدن به فعالیت‌های این بانک اتخاذ شده است. دویچه بانک در فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد که در سال 2017 میلادی 586 میلیون دلار ضرر کرد و سومین سال متوالی ضرردهی این بانک محسوب می‌شود.

 

/ایبنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.