سلاح مرگبار روسیه در جنگ‌های فضایی

روسیه در حال ساخت یک توپخانه لیزی است که می‌‎تواند با پرتو‌های مرگبار خود، هر نوع زباله فضایی را نابود کند. دولت روسیه تأیید کرده که این سلاح کٌشنده به اندازه یک تلسکوپ خواهد بود و می‌‎‌تواند هر نوع زباله فضایی که تهدیدی برای فضاپیما‌ها یا سفینه‌های فضایی باشد را از بین ببرد.

عصر بانک؛به گزارش ایلنا، زباله‌های فضایی به اشیاء گوناگونی گفته می‌شود که توسط انسان‌ها ساخت شده و به صورت بلااستفاده در مدار زمین رها شده‌اند. زباله‌های فضایی در واقع بقایای فعالیت بشر در فضا هستند و از قطعات سفینه‌ها گرفته تا قسمت‌هایی از سفینه که در مراحل مختلف مامورت فضایی از آن جدا می‌شوند یا هر چیز دیگری که به عمد یا سهو در مدار زمین رها شده و دیگر هیچ کاربردی ندارد را شامل می‌شوند.

گرچه مقامات روسیه اطمینان داده‌اند که این سلاح تنها برای منفجر کردن زباله‌های فضایی به کار گرفته می‌شود، اما بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند که این توپخانه مرگبار می‌تواند به بخش حیاتی زرادخانه ولادمیر پوتین تبدیل شود.رونمایی روسیه از پروژه ساخت این سلاح فضایی درست چند هفته پس از آن رخ داد که فرمانده نیروی هوایی آمریکا نسبت به وقوع جنگ‌های فضایی بین ابرقدرت‌ها طی سال‌های آینده هشدار داده بود.

پژوهشگران سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکاسموس) -سازمانی معادل سازمان ناسا در آمریکا- هم‌اکنون کار ساخت این توپخانه لیزری را آغاز کرده‌اند.

بر پایه گزارشی که آکادمی علوم روسیه منتشر کرده دانشمندان روس تصمیم دارند به‌زودی یک تلسکوپ بزرگ را در مرکز نوری-لیزی آلتای بسازند و آن را به توپخانه لیزری تبدیل کنند.اعضای تیم تحقیقاتی این پروژه هنوز انتخاب نکرده‌اند که از چه مدلی استفاده کنند، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این وسیله با ژنراتور حالت جامد قدرتش چند برابر خواهد شد.

همچنین گفته می‌شود دانشمندان روسی امیدوارند یک سیستم ردیابی نوری مجهز به لیزر حالت جامد را به این سلاح اضافه کنند.پژوهشگران روسکاسموس می‌گویند اگر مسئله زباله‌های فضایی به‌زودی حل نشود، مشکلاتی را برای مدار زمین به‌وجود می‌آورند و طی یکی دو قرن آتی پرتاب هرگونه سفینه و ماهواره به فضا غیرممکن خواهد شد.

بنا بر گزارشها، این توپخانه با شلیک لیزر‌های تخریب‌کننده به تدریج اشیاء فضایی را پودر می‌کند. پرتو‌های لیزری گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند که موجب می‌شود شی‌ء هدف‌قرارگرفته شده تبخیر شود.به گفته شبکه نظارت هوافضای آمریکا، هم‌اکنون بیش از 21 هزار قطعه زباله فضایی با اندازه بزرگتر از 10 سانتی‌متر وجود دارند که در مدار زمین در حال گردش هستند.

تلاش روسیه برا‌ی ساخت سلاح‌های فضایی تنها محدود به این توپخانه لیزری نیست؛ اوایل سال جاری گزارش‌هایی منتشر شد که مسکو جنگنده‌ای با قابلیت شلیک اشعه‌های لیزری ساخته است
 

/ عصر خبر
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.