هوش مصنوعی در مناظره با انسان برنده شد

یک سیستم هوش مصنوعی متعلق به شرکت آی بی ام برنده مناظره با انسان شد.

عصر بانک؛به گزارش مهر،  فناوری هوش مصنوعی آبی بی ام در مناظره ای یک مناظره کننده حرفه ای را شکست داد.

 

این سیستم هوش مصنوعی که Project Debater نام گرفته برای غربال کردن اطلاعات از منابع معتبر طراحی شده تا چشم اندازی دقیق و ارزشمند در عصر ارتباطات فراهم کند. در وب سایت پروژه آمده است: به تدریج Project Debater به افراد کمک می کند تا مناظراتی قابل قبول و با توجه به شهود داشته باشند. همزمان از تاثیرگذاری احساسات و ایجاد ابهام جلوگیری می کند.

 

مناظره ای که در 17 ژوئن انجام شد نیز این ادعا را تایید می کند.

 

طبق گزارش بی بی سی، Project Debater بدون اتصال به اینترنت کار می کند. با این حال سیستم هوش مصنوعی به صدها میلیون سند ذخیره شده دسترسی دارد. بیشتر این اسناد روزنامه و ژورنال های آکادمیک هستند. جالب تر آنکه این سیستم هیچ اطلاعی از موضوع بحث نداشت. 

 

درمرحله بعد این ماشین در مواجهه با مناظره کننده انسانی قرار گرفت.

 

موضوع بحث نیز تخصیص بودجه عمومی برای اکتشافات فضا بود. مناظره کننده انسانی و ماشین فرصت 4 دقیقه سخنرانی، 4 دقیقه نقد و 2 دقیقه برای نتیجه گیری داشتند.

 

در نهایت پس از مناظره تماشاچیان به نفع ماشین هوش مصنوعی رای دادند زیرا به نظرشان اطلاعات بیشتری داشت.

 

البته این پروژه همچنان در حال توسعه است. امکان دارد Project Debat سخنان خود را با جمله بندی متفاوتی تکرار کند و گاهی اوقات از عبارت های خاصی استفاده می کند. اما این  موارد نکات ریزی هستند.

 

بحث مهم آن است که اکنون هوش مصنوعی با آموزش می تواند مانند یک انسان سخن بگوید و پس از جستجو در انبوهی از اطلاعات دلایلی قابل قبول صحیح ارائه کند.

 

البته دلایل ماشین به دلیل کیفیت اطلاعاتی که از آن استفاده می کند، همیشه محدود است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.