دانستن زمان مرگ تنها با یک آزمایش!

دانشمندان دانشگاه ییل مدعی شدند اخیرا یک آزمایش خون توسعه داده‌اند که توسط آن می‌توانند دریابند که یک فرد چند سال دیگر از عمرش باقی مانده است.

عصر بانک؛محققان «دانشگاه ییل» (Yale University) در مقاله اخیرشان مدعی شده‌اند که آنها تنها با انجام یک آزمایش می‌توانند دریابند که یک فرد چند سال دیگر از عمرش باقی است. به گفته محققان نتایج آزمایشات آنها بسیار دقیق‌تر، عملی‌تر و آسان‌تر از هر مطالعه‌ای است که تا به امروز محققان دیگر ارائه داده‌اند.

 

«مورگان لوین» (Morgan Levine) پزشک آسیب‌شناس دانشگاه ییل گفت: هدف او شناسایی عوامل موثر بر پیری سلول است و بنابراین پزشکان می‌توانند به بیماران خود کمک کنند که طول عمر خود را با رژیم‌های غذایی مناسب و عادات ورزشی افزایش دهند. تقریبا اکثر افراد جوان یا میانسال، فکر می‌کنند که سالم هستند، اما همیشه این‌طور نیست. این آزمایش می‌تواند بیماری افراد را دقیق شناسایی کند و بنابراین پیش از آنکه مشکلی برای آنها رخ دهد، از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

 

وی در ادامه افزود: اساسا هدف این آزمایش تشخیص سنجش سن فیزیولوژیکی است، نه سن مولکولی. این سنجش به ما میزان تغییرات بدن افراد را نشان می‌دهد.

 

در این مطالعه محققان ٩ نشانگر زیستی را مورد بررسی قرار دادند. محققان برای تعیین اینکه کدام نشانگرهای زیستی نقش مهمی دارند، ٤٢ نشانگر زیستی مختلف را که در مجموعه داده‌های بزرگ «مرکز بهداشت ملی و بررسی آزمایشی تغذیه آمریکا» (NHANES) موجود بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

 

آنها ١٠ هزار نفر را بین سال‌های ١٩٨٨ تا ١٩٩٤، انتخاب کرده و عوامل بیماری آنها را شناسایی کردند. سپس در سال‌های ١٩٩٩ تا ٢٠١٠ نیز حدود ١١ هزار نفر دیگر را مورد بررسی قرار دادند.

 

در نهایت، آنها از یک الگوریتم به نام «elastic net mode» برای اندازه‌گیری میزان قدرت نشانگرهای زیستی که شامل شمارش گلبول‌های سفید و سطح پروتیین‌های حلقوی بود، استفاده کردند. گام بعدی محققان توسعه راه‌های بنیادی است که نشان دهند چگونه شیوه زندگی یک فرد می‌تواند بر سن بیولوژیکی آن فرد تاثیر بگذارد.

 

/شهروند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.