تاسیس نخستین بانک ارزهای مجازی در مالت

باینانس که یکی از بزرگ‌ترین مراکز مبادلات ارزهای مجازی به شمار می رود در تلاش برای تاسیس بانکی است که سهامدارانش سرمایه گذاران ارزهای مجازی هستند.

عصر بانک؛به نقل از بلومبرگ، باینانس اعلام کرد جزیره مالت که یکی از مطلوب ترین کشورها برای فعالیت ارزهای مجازی است، خانه بانک نسل آینده خواهد شد. این مرکز افزود که این بانک با سرمایه ای معادل 133 میلیون یورو تاسیس خواهد شد.

 

تلاش ها برای پیوند زدن ارزهای مجازی به صنعت بانکداری آخرین تلاش های تجاری چانگ پنگ ژائو- میلیاردر چینی – برای رساندن درآمد امسال خود به 500 میلیون تا یک میلیارد دلار است. باینانس اعلام کرده است تلاش دارد تا نخستین بانک غیرمتمرکز جهان را تاسیس کند.

 

این بانک نیاز به اخذ تاییدیه های مقامات بانکی مالت و مجوز قانونی از اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا دارد. مارک استوالد- استراتژیست موسسه " ای دی ام" – گفت: این یک مفهوم هیجان انگیز است. قطعا باید با نهادهای مبارزه با پولشویی دیدار کنند و سوال اینجاست که آن ها نسبت به این ایده چه دیدگاهی دارند؟

 

سیلیوی شمبری- قائم مقام وزیر خدمات مالی، اقتصاد دیجیتالی و نوآری اقتصادی مالت – در همین رابطه گفت: مفتخریم که به عنوان میزبان نخستین جامعه بانکداری دیجیتالی انتخاب شدیم. این خبر پس از آن اعلام می شود که سه هفته پیش دولت مالت برای تشویق بیشتر سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی سه قانون جدید تصویب کرد.

 

با این حال باید دید موضع اتحادیه اروپا نسبت به این مساله چه خواهد بود. اتحادیه اروپا پیشتر از سیاست های مالت برای جذب سرمایه گذاری نظیر اعطای پاسپورت به سرمایه گذاران خارجی انتقاد کرده و خواهان اصلاح آن شده بود.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.